eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjePozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

2015-06-19 00:40

Pozycjonowanie: abonament czy płatność za pozycję fraz?

Abonament czy płatność za pozycję fraz? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Kwestia sposobu rozliczeń z agencją SEO za pozycjonowanie strony okazuje się dość często problematyczna dla właścicieli serwisów internetowych. Metodą najczęściej stosowaną w Polsce od wielu lat jest płatność za efekt. W rozliczeniu takim naliczanie opłat następuje w oparciu o dzienne pozycje fraz kluczowych zapisanych w umowie. Tego typu rozwiązanie, dzięki raportom pozycji oraz panelom ze statystykami pozwala klientowi w prosty i przejrzysty sposób kontrolować ponoszone wydatki.

Przeczytaj także: Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens

W ostatnim czasie coraz częściej stosowanym modelem jest jednak umowa abonamentowa (ryczałtowa) ze stałą miesięczną opłatą niezależną od bieżących efektów. Dlaczego taka forma rozliczeń w zakresie pozycjonowania witryny jest zazwyczaj bardziej korzystna zarówno dla klienta jak i agencji SEO? Wynika to w dużej mierze ze zmian jakie zaszły w branży SEO w ostatnich kilku latach.

Pozycjonowanie kiedyś i dziś


Jeszcze kilka lat temu czołowe pozycje w wynikach Google zdobyć można było dzięki mało wyszukanym i prostym, a tym samym niezbyt kosztownym sposobom pozyskiwania linków do strony. Liczyła się liczba linków dochodzących a nie ich jakość. Nawet niezbyt zoptymalizowane pod kątem SEO witryny osiągały dużą widoczność w Google w efekcie masowego zdobywania odnośników niskiej jakości z bezwartościowych zaplecz, stron preclowych (presell pages), systemów wymiany linków i innych automatycznych narzędzi. Ryzyko braku dochodu dla pozycjonera było minimalne, a łatwy zarobek przyciągał kolejnych chętnych do rozpoczęcia działalności SEO. Skuteczne w tamtym okresie, niedrogie techniki pozycjonowania obecnie niemal na pewno przyniosą nałożenie na stronę kary lub nawet wykluczenie z indeksu. Oznacza to często gigantyczną stratę dla biznesu Klienta, a dla specjalisty jedynie brak zarobku.

W ciągu ostatnich 4 lat Google podjęło bardzo zdecydowane kroki w celu podniesienia jakości wyników wyszukiwania. Wprowadzone zostały nowe algorytmy takie jak Pingwin, Panda, Payday Loan i wiele innych modyfikacji, dzięki którym skutecznie wychwytywane i degradowane są strony łamiące wytyczne Google.

W efekcie tych zmian na znaczeniu straciła liczba linków prowadzących do strony, zyskały natomiast jakość linków, jak również jakość samej witryny - przydatność i unikalność jej treści, dostosowanie do urządzeń mobilnych czy przyjazność dla użytkowników.

Kompleksowa strategia SEO


Skuteczne pozycjonowanie stron, dające długotrwałe efekty stało się bardziej kompleksowym procesem, wymagającym większych nakładów czasu i pracy. Skonfigurowanie systemu do linkowania i podstawowa optymalizacja strony nie pozwalają już na osiąganie czołowych pozycji na listach wyszukiwania Google. Konieczne jest prowadzenie szerokiego zakresu działań, których kierunek coraz bardziej przesuwa się z obszaru link building w stronę content marketingu oraz budowania marki. Tego typu strategia wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami jakie ponosi agencja SEO.

fot. mat. prasowe

Panda i Pingwin

Wprowadzone zostały nowe algorytmy takie jak Pingwin, Panda, Payday Loan i wiele innych modyfikacji, dzięki którym skutecznie wychwytywane i degradowane są strony łamiące wytyczne Google.


Co dostajemy w abonamencie


Wbrew pozorom umowa abonamentowa w takiej sytuacji jest korzystnym rozwiązaniem nie tylko dla firmy pozycjonującej, ale w równym stopniu także dla klienta. Stała ilość środków otrzymywanych przez agencję od samego początku współpracy oznacza bowiem, że może ona prowadzić bardziej kosztowne działania, które przyniosą lepsze rezultaty. Taka forma współpracy ułatwia także specjalistom planowanie kampanii i jej systematyczną realizację, co także ma istotne znaczenie.

W ramach umowy profesjonalna agencja SEO przeprowadza na wstępie szczegółowy audyt strony, co w przeszłości nie zawsze miało miejsce. Obejmuje on dokładne sprawdzenie budowy i sposobu działania serwisu pod kątem aktualnych wymogów wyszukiwarek. Analizie poddawana jest bardzo szeroka grupa czynników rzutujących na ocenę witryny przez Google. Badane są elementy wpływające na poprawność indeksacji serwisu, oceniana jest również treść witryny w kontekście zawartości słów kluczowych oraz ewentualnego przeoptymalizowania. Tworzony jest dokument podsumowujący audyt SEO, na bazie którego przeprowadzana jest optymalizacja SEO strony. Zalecane zmiany wprowadzane są w serwisie przez agencję lub przez klienta w konsultacji z dedykowanym opiekunem SEO.

Agencja SEO realizuje także działania w zakresie content marketingu, które obejmować mogą zarówno samą stronę jak i witryny zewnętrzne. W zależności od potrzeb przygotowywane są teksty na podstrony, opisy produktów lub usług firmy bądź też treści na firmowy blog. Tworzone są także wartościowe, fachowe materiały takie jak artykuły, raporty, poradniki itp., które zamieszczane są w branżowych portalach i blogach tematycznych. Tego typu publikacje w specjalistycznych serwisach przynoszą dwie korzyści. Pierwszą z nich jest wartościowy link zewnętrzny do strony prowadzący z jakościowej, tematycznej witryny. Po drugie, publikacje na zewnętrznych portalach odwiedzanych przez potencjalnych klientów mogą być źródłem dodatkowego, wartościowego ruchu na stronie, posiadającego wysoki współczynnik konwersji.

Przygotowanie fachowych, obszernych artykułów wiąże się oczywiście z większymi kosztami. Ich opublikowanie w renomowanych serwisach branżowych czy ogólnotematycznych także oznacza dodatkowe opłaty. Przy rozliczeniu ryczałtowym agencja będzie w stanie pozyskać odnośniki z popularnych i prestiżowych, a więc droższych witryn, jednak moc linków będzie większa a opracowania eksperckie promujące działalność klienta dotrą do szerszej grupy odbiorców.

Skuteczne działania pozycjonerskie wiążą się również z koniecznością wykorzystania specjalistycznych narzędzi, niekiedy dość skomplikowanych. Najbardziej dokładne i rozbudowane narzędzia SEO, dające największe korzyści są płatne. Dodatkowo potrzebny jest czas na pełne poznanie ich działania oraz wszystkich funkcjonalności, a także na przetestowanie i porównanie skuteczności w stosunku do innych narzędzi. Koszty te ponoszone są przez agencję, natomiast klient otrzymuje już przetworzone informacje, raporty, konkretne wskazówki i porady zwiększające skuteczność prowadzonych działań w internecie.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: