Nowy Jedwabny Szlak: z Chin do Polski koleją
2015-06-19 19:00
Nowy Jedwabny Szlak: tranzytem przez Polskę © Ruud Morijn - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ograniczenie kradzieży w PKP Cargo. Pomogły drony
PKP Cargo i Zhengzhou International Hub utworzą w ciągu trzech miesięcy spółkę w której obejmą po 50 proc. udziałów. Opracuje ona biznesplan inwestycji w centrum logistycznym w Małaszewiczach. Wykorzystując istniejącą infrastrukturę możliwe będzie przystosowanie go do przeładunku zwiększonej liczby kontenerów z Chin i magazynowania oraz konfekcjonowania. Dzięki współpracy polskiego przewoźnika i chińskiej firmy Małaszewicze mają szansę stać się głównym hubem dla kontenerów przewożonych koleją pomiędzy Chinami a Europą.Transport chińskich towarów do Europy jest obecnie realizowany głównie przez statki, drogą lądową z Chin do UE trafia zaledwie 3,5 proc. eksportu z Państwa Środka. Kolej jednak ma w porównaniu ze statkami podstawową zaletę – kilkukrotnie krótszy czas przewozu. Transport ładunku z centralnych Chin do Niemiec koleją realizowany jest w czasie od 11 do 14 dni, podczas gdy drogą morską zajmuje nawet 35-40 dni.
Obecnie koleją transportuje się z Chin do Europy m.in. wyroby włókiennicze, sprzęt elektroniczny oraz części do maszyn i urządzeń mechanicznych.
Polska z położenia geograficznego odgrywa w transporcie kolejowym na trasie Chiny-Europa istotną rolę. Na terytorium Polski przecinają się główne europejskie szlaki transportowe, które w ramach współczesnego Jedwabnego Szlaku mają zostać połączone z Chinami. Duża część kolejowych transportów kontenerowych ze Wschodu już dziś przechodzi przez należące do PKP Cargo centrum logistyczne w Małaszewiczach, największy suchy port w Europie, gdzie następuje ich przeładunek na wagony o europejskim rozstawie kół.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)