Mobilne aplikacje bankowe 2015
2015-06-19 14:03
Bankowość mobilna mBanku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: PeoPay: płatności mobilne w Biedronce
Aplikacje bankowe rządzą
„Twój bank w telefonie”, „Konto 100% mobilne”, „Miej bank zawsze przy sobie”, „Mobilni mają moc!”. To są tylko niektóre z haseł reklamowych polskich banków. Bankowość mobilna stała się na przestrzeni kilku lat jednym z głównych argumentów, które mają zachęcić nas do dołączenia do grona klientów danego banku. Aplikacje bankowe stały się również bohaterami spotów telewizyjnych np. ING Banku Śląskiego (https://www.youtube.com/watch?v=PiRuHwxoGGc) czy BZ WBK (https://www.youtube.com/watch?v=cl5tjBQ2cIw). Aby podkreślić wysoką jakość posiadanych aplikacji, banki chwalą się w kampaniach reklamowych przyznanymi nagrodami, jak poniższe przykłady mBanku i Meritum Banku.
Tak duża konkurencja sprawia, że pracownicy banków, a zwłaszcza projektanci aplikacji stają przed dużym wyzwaniem podczas tworzenia nowej czy modyfikowania działającej już aplikacji. Czy nasze rozwiązania będą innowacyjne? Czy będziemy się czymkolwiek wyróżniać? Gdzie poszukiwać inspiracji projektowych? Każdy bank chciałby, aby jego aplikacja była wyjątkowa, najlepsza. Aby to osiągnąć nie wystarczy bacznie obserwować konkurencji na rynku polskim. Częstym źródłem inspiracji, nie tylko w bankowości, jest obserwacja rozwiązań wdrażanych innych krajach. Analiza zagranicznych rynków pozwala prognozować, jakie trendy pojawią się niedługo w naszym kraju.
Podczas analizy rozwiązań stosowanych w zagranicznych aplikacjach bankowych napotykamy jednak na jedną istotną barierę. Aby poznać wszystkie dostępne funkcjonalności, które oferuje aplikacja trzeba być klientem banku. Jeśli nie znamy loginu i hasła, pozostaje nam tylko ściągnięcie aplikacji z Google play lub App Store’a i poruszanie się po jej niezaszyfrowanym obszarze (ang. unsecured environment). Nie uzyskamy więc dostępu do najważniejszych funkcjonalności, które są dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zostanie klientem wielu zagranicznych banków, często z odległych krajów, np. z Nowej Zelandii jeśli nie jest niemożliwe, to jest na pewno bardzo czasochłonne. Pracownikom banku oraz projektantom przychodzą z pomocą różnego typu raporty lub zestawienia podsumowujące globalne trendy i prezentujące kondycję rynku.
fot. mat. prasowe
Bankowość mobilna mBanku
fot. mat. prasowe
Bankowość mobilna Meritum Banku
Raport UXalliance - 20 krajów, 40 banków, 40 aplikacji mobilnych
Jednym z takich raportów jest międzynarodowy benchmark przeprowadzony przez organizację UXalliance. Jest to globalnie działająca organizacja zrzeszająca 26 agencji z branży User Experience. Każda agencja wywodzi się z innego kraju. Polskim członkiem organizacji jest poznańska Agencja UX Symetria.
fot. mat. prasowe
Raport UXalliance - 20 krajów, 40 banków, 40 aplikacji mobilnych
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)