eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjePrezentacja niczym hollywoodzki film

Prezentacja niczym hollywoodzki film

2015-06-26 09:03

Prezentacja niczym hollywoodzki film

Prezentacja © sneksy13 - Fotolia.com

Osoby, które zabierają się za stworzenie prezentacji często podchodzą do tego zadaniowo. Nie mają czasu, zapału, pomysłu. Siadają przed otwartym dokumentem w PowerPoincie i zaczynają robić kolejne slajdy. Wklejają przypadkowe zdjęcia i zalewają prezentację tekstem z informacjami. Najczęściej w formie bulletów. A prezentacja to nie tylko kolejne slajdy! Wpływowa prezentacja jest jak hollywoodzki film. A filmy nie są przecież tylko taśmą filmową...

Przeczytaj także: Jak przygotować prezentację?

Filmy mogą być kiepskie, przeciętne lub wybitne. Podobnie prezentacje.

Jak często zdarzało Wam się oglądać słaby film lub słuchać kiepskiej prezentacji?

Zbyt często?

Niedawno zadałem sobie pytanie dlaczego filmy lub prezentacje nam się podobają lub nie?

Dlaczego jedne angażują i zapadają w pamięć, a inne nudzą, męczą i irytują?

Sekret tkwi w historii i emocjach.


Jeśli film opowiada pełną emocji historię, wówczas ma spore szanse, aby stać się arcydziełem. Jeśli umiejętnie gra na emocjach, angażuje i fascynuje wówczas sala kinowa aż pęka w szwach, a producenci zacierają ręce i liczą zyski.

Jeśli spojrzymy na filmy, które odniosły największy kasowy sukces, to dostrzeżemy że każdy z nich opowiadał angażującą historię i umiejętnie operował emocjami widzów. Budżet tak naprawdę okazał się drugorzędny. Bo przecież zarówno Titanic ( budżet - około 200 mln USD) jak i Blair Witch Project (budżet – 22 000 USD) odniosły oszałamiający sukces w kinach.

Oczywiście im większe pieniądze przeznaczone na realizacje filmu, tym lepiej, bo twórcy mogą sobie na dużo więcej pozwolić. Jednak nawet z bardzo skromnym budżetem da się zrobić wspaniały film czy emocjonującą prezentację.

Twórca prezentacji to scenarzysta.


Każdy slajd to kolejna, następująca po sobie sekwencja w filmie akcji. Sekwencje w dobrym kinie akcji stopniują napięcie. Widz coraz mocniej angażuje się w opowieść. Alfred Hitchcock powiedział kiedyś, że dobry film zaczyna się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie rośnie.

Dobra prezentacja również powinna zacząć się od trzęsienia ziemi. Potem napięcie nieustannie rośnie, po to by na końcu eksplodowało. Celem eksplozji jest zainspirowanie słuchaczy do działania. Bo Twój koniec prezentacji, to początek drogi klienta.

fot. sneksy13 - Fotolia.com

Prezentacja

Dobra prezentacja powinna zacząć się od trzęsienia ziemi. Potem napięcie nieustannie rośnie, po to by na końcu eksplodowało. Celem eksplozji jest zainspirowanie słuchaczy do działania.


Emocje to impuls do sprzedaży.


To elementarz marketingu. Emocje to taki dziwny stan, w którym słowa i czyny są szybsze od myśli. To one sprawiają, że osiągamy zamierzony cel. Inspirują naszych odbiorców do działania.

Roger Fisher, profesor na Harvard Law School, powiedział, że ludzie uwolnieni od ciężaru niewyrażonych emocji są bardziej skłonni zająć się problemem. I dlatego też emocje w prezentacji są tak ważne. Gdy trafimy nimi w czułe punkty naszych odbiorców, dużo łatwiej będzie nam ich przekonać. Dobra prezentacja powinna więc operować emocjami. Konsekwentnie, sprawnie, skutecznie. Dzięki emocjom przekonujemy odbiorców i kierujemy ich tam, gdzie powinni pójść.

Wyobraźmy sobie, że zależy nam na tym, aby nasi odbiorcy przekazali 1% swojego podatku na schronisko. Aby przekonać ich do tego, nie wystarczy powiedzieć na slajdzie ile procent psów w Polsce niedojada. Sucha statystyka nic ludziom nie powie, ciężko będzie im wczuć się w problem i sobie go wyobrazić.

Kiedy jednak odwołamy się do emocji – pokażemy na slajdach głodne psy. Gdy opowiemy przejmującą historię Szarika, który od małego błąkał się po ulicach, a teraz przebywa w schronisku, któremu brakuje środków na jego wyżywienie. Gdy wzruszymy odbiorców i dotkniemy ich czułych punktów, wówczas o wiele łatwiej będzie nam ich przekonać.

Powyższy przykład to przykład najprostszy z możliwych. Doskonale jednak oddaje on istotę emocji w procesie sprzedaży. Każdy twórca prezentacji powinien być świadomy tego jaką potęgą są emocje. Niestety wielu z nas wciąż kompletnie nie zwraca na to uwagi. Efekt często możemy obserwować na różnych konferencjach – prelegent przynudza, a sala przysypia.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: