Konsumenci cenią polskie kosmetyki
2015-06-27 01:10
Konsumenci cenią polskie kosmetyki © kudryshanna - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polski rynek kosmetyczny rośnie szybciej niż francuski
Największymi zwolenniczkami polskich kosmetyków są kobiety powyżej 35 roku życia. Ogólnie 54% respondentów przyznaje, że ma dla nich znaczenie, czy kosmetyk, który wybierają, pochodzi z Polski. Na polskie pochodzenie kosmetyków rzadziej zwracają uwagę mężczyźni (49%) niż kobiety (59%) oraz osoby w najmłodszej badanej grupie wiekowej (18-24).Wśród dziesięciu najbardziej znanych spontanicznie marek kosmetyków, niezależnie od kraju pochodzenia, znalazły się trzy polskie marki: Ziaja, Soraya oraz Dr Irena Eris/ Lirene.
Polskie marki kosmetyczne od wielu lat intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem, czego efekty widać. Polskie kosmetyki nie ustępują jakością kosmetykom zagranicznym i są doceniane przez polskich konsumentów. Warto zwrócić uwagę, że branża kosmetyczna ma w naszym kraju swoje długie tradycje. Jeszcze w czasach RWPG Polska specjalizowała się właśnie w produkcji kosmetyków i polskie produkty były uznawane za bardzo dobre jakościowo w innych krajach bloku wschodniego. Z naszego badania wynika, że Polacy, a zwłaszcza Polki chętnie kupują polskie kosmetyki. Polskie marki oferują zarówno zaawansowane technologicznie produkty, które jakością nie ustępują tym zagranicznym, jak również znacznie tańsze kosmetyki dostępne w zasadzie dla każdego. W ten sposób klienci otrzymują pełen wachlarz produktów prosto z Polski. To, że konsumenci deklarują zainteresowanie polskimi kosmetykami jest częścią pozytywnego ostatnio trendu doceniania polskiej jakości – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Czy ma znaczenie, że kosmetyk pochodzi z Polski - podział na wiek
fot. mat. prasowe
Najbardziej znane polskie marki kosmetyczne (TOP 5), znajomość spontaniczna
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na własnym panelu badawczym epanel.pl w dniach 14-18.05.2015 wśród osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły dowolny produkt kosmetyczny i były osobami decyzyjnymi w zakresie tego zakupu. Próba N=500. Próba reprezentatywna dla ogólnopolskiej populacji internautów pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i województwa.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)