eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetInternet w Polsce I-III 2015

Internet w Polsce I-III 2015

2015-06-26 16:43

Internet w Polsce I-III 2015

Internet w Polsce I-III 2015 © gpointstudio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Firma Millward Brown przedstawiła wyniki ogólnopolskiego badania NetTrack, przeprowadzonego w okresie styczeń - marzec 2015 roku. Zgodnie z nimi, w analizowanym okresie z sieci korzystało 76,6 proc. Polaków, przy czym 50,7 proc. z nich stanowiły kobiety. Największą popularnością niezmiennie cieszył się serwis Google. Warto zaznaczyć, że badanie zostało przeprowadzone w oparciu o nowe rozwiązania metodologiczne, dzięki którym wyniki są bardziej precyzyjne. Pojawiły się także nowe kategorie.

Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2014

Struktura internautów


Łącznie 76,6 proc. Polaków posiadało dostęp do Internetu w okresie I - III 2015 r. – wśród nich 50,7 proc. to kobiety. Najliczniejszą grupę wiekową użytkowników sieci stanowią osoby w przedziale 25 – 39 lat (36,3 proc.), następnie w wieku 40 – 59 lat (33,9 proc.). Najmniejszy odsetek Polaków korzystających z sieci to osoby mające 60 lat i więcej (10 proc).

Pod względem wykształcenia największą część internautów stanowią osoby z wykształceniem średnim (39,7 proc.). Na drugim miejscu pod względem liczebności są użytkownicy sieci z wykształceniem wyższym (29,6 proc.), z kolei najmniej liczną grupę stanowią osoby z wykształceniem podstawowym (12 proc.).

W podziale na wielkość miejscowości 36,7 proc. internautów stanowią mieszkańcy wsi, 11,8 proc. – miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców, 8,2 proc. – miast zamieszkiwanych przez 200-499 tys. osób, 10,9 proc. – miast liczących 20-49 tys. mieszkańców.

Sposoby korzystania z internetu


98,2 proc. internautów korzysta z sieci w domu, 40,3 proc. – poza domem, z kolei 29,1 proc. wykorzystuje rozwiązania mobilne lub publiczne sieci Wi-Fi.

Internet służy Polakom głównie do sprawdzania poczty elektronicznej (84,7 proc.), robienia zakupów w sklepach (80,1 proc.) i na aukcjach internetowych (69 proc.)

Wśród najczęściej poszukiwanych informacji na pierwszym miejscu znajdują się ciekawostki i plotki, na kolejnych: informacje o cenach produktów/usług, rozkłady jazdy i przepisy kulinarne.

Najpopularniejsze strony internetowe


W rankingu portali internetowych według spontanicznej znajomości liderem został Google, który uzyskał 21,3 proc. wskazań. Na drugim miejscu uplasował się Onet (18,4 proc.), a na trzecim – Facebook (14,6 proc.).

Wśród stron, które internauci wskazali jako odwiedzane przez nich w ciągu ostatniego miesiąca, również zwyciężył Google. Aż 84,4 proc. spośród korzystających z sieci zadeklarowało odwiedzanie tej wyszukiwarki. Na drugiej pozycji znalazł się serwis aukcyjny Allegro (73,8 proc.), na trzeciej – YouTube (60,8 proc.).

fot. mat. prasowe

Polscy internauci w podziale na płeć, wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania

Największą grupę internautów stanowią osoby z wykształceniem średnim


fot. mat. prasowe

Sposób i cel korzystania z internetu

80% internautów robi zakupy w sklepach internetowych, a 69% korzysta z aukcji internetowych


fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze portale internetowe I - III 2015 r.

Google.pl niezmiennie jest portalem odwiedzanym przez największy odsetek internautów


Informacje o badaniu


Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od stycznia do marca 2015 roku na próbie 3831 osób

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: