Internet w Polsce I-III 2015
2015-06-26 16:43
Internet w Polsce I-III 2015 © gpointstudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet w Polsce I-XII 2014
Struktura internautów
Łącznie 76,6 proc. Polaków posiadało dostęp do Internetu w okresie I - III 2015 r. – wśród nich 50,7 proc. to kobiety. Najliczniejszą grupę wiekową użytkowników sieci stanowią osoby w przedziale 25 – 39 lat (36,3 proc.), następnie w wieku 40 – 59 lat (33,9 proc.). Najmniejszy odsetek Polaków korzystających z sieci to osoby mające 60 lat i więcej (10 proc).
Pod względem wykształcenia największą część internautów stanowią osoby z wykształceniem średnim (39,7 proc.). Na drugim miejscu pod względem liczebności są użytkownicy sieci z wykształceniem wyższym (29,6 proc.), z kolei najmniej liczną grupę stanowią osoby z wykształceniem podstawowym (12 proc.).
W podziale na wielkość miejscowości 36,7 proc. internautów stanowią mieszkańcy wsi, 11,8 proc. – miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców, 8,2 proc. – miast zamieszkiwanych przez 200-499 tys. osób, 10,9 proc. – miast liczących 20-49 tys. mieszkańców.
Sposoby korzystania z internetu
98,2 proc. internautów korzysta z sieci w domu, 40,3 proc. – poza domem, z kolei 29,1 proc. wykorzystuje rozwiązania mobilne lub publiczne sieci Wi-Fi.
Internet służy Polakom głównie do sprawdzania poczty elektronicznej (84,7 proc.), robienia zakupów w sklepach (80,1 proc.) i na aukcjach internetowych (69 proc.)
Wśród najczęściej poszukiwanych informacji na pierwszym miejscu znajdują się ciekawostki i plotki, na kolejnych: informacje o cenach produktów/usług, rozkłady jazdy i przepisy kulinarne.
Najpopularniejsze strony internetowe
W rankingu portali internetowych według spontanicznej znajomości liderem został Google, który uzyskał 21,3 proc. wskazań. Na drugim miejscu uplasował się Onet (18,4 proc.), a na trzecim – Facebook (14,6 proc.).
Wśród stron, które internauci wskazali jako odwiedzane przez nich w ciągu ostatniego miesiąca, również zwyciężył Google. Aż 84,4 proc. spośród korzystających z sieci zadeklarowało odwiedzanie tej wyszukiwarki. Na drugiej pozycji znalazł się serwis aukcyjny Allegro (73,8 proc.), na trzeciej – YouTube (60,8 proc.).
fot. mat. prasowe
Polscy internauci w podziale na płeć, wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania
fot. mat. prasowe
Sposób i cel korzystania z internetu
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze portale internetowe I - III 2015 r.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od stycznia do marca 2015 roku na próbie 3831 osób
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)