7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
2015-07-01 09:48
Email marketing jest jedną z najbardziej popularnych taktyk marketingowych © ra2 studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
Sprawdź, co możesz zyskać, wykorzystując programy do automatyzacji marketingu.#1: Nawiązanie bliższych relacji z klientami poprzez marketing oparty na zaangażowaniu i dwustronnej komunikacji
Konsumenci posiadają ogromną siłę przetargową. Dzięki rozwojowi Internetu oraz mediów społecznościowych przeprowadzają oni własne badania przed podjęciem decyzji zakupowej. Obecnie Klienci są znacznie bardziej zaawansowani technologicznie, edukują się i wymagają od przedsiębiorstw innowacyjnych metod komunikacji.
Aby sprostać wymaganiom współczesnego konsumenta, należy na początku poznać jego potrzeby. Dzięki programom do automatyzacji marketingu przedsiębiorcy są w stanie dokładnie mierzyć zachowania konsumentów, ich interakcje z treściami i skuteczność poszczególnych kanałów przekazu. Obecnie dostępne na rynku platformy marketing automation pozwalają również na dostarczanie informacji dotyczących całego procesu zakupowego konsumentów - od zapoznania się z marką, poprzez konwersję, aż do budowania długoterminowej lojalności.
#2: Usprawnienie procesu email marketing
Email marketing jest jedną z najbardziej sprawdzonych i popularnych taktyk marketingowych. Jednak sposób, w jaki użytkownicy konsumują treści otrzymywane przez email, zmienił się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Aby skutecznie dotrzeć do konsumenta, wiadomości mailowe obecnie muszą bazować na dobrych treściach, perfekcyjnym timingu oraz atrakcyjnym formatowaniu. Wszystkie te czynniki połączone w całość pozwolą osiągnąć zamierzony efekt.
Pamiętaj, że traktowanie email marketingu jak kolejną, niezwiązaną z ogólną strategią taktykę marketingową, może prowadzić do braku spójności i wielu utraconych możliwości. Jeśli nie jesteś pewny, czy stosowany przez Ciebie email marketing prowadzi do zwiększenia sprzedaży, czy targetowania właściwej grupy odbiorców, najwyższy czas zainwestować w system typu marketing automation. Program ten wzmocni proces email marketingowy za pomocą funkcji personalizacji, zwiększania wskaźnika dostarczalności (tak, aby maile nie lądowały w kategorii spamu) oraz pozwoli na dostęp do statystyk oraz mierzenia zaangażowania członków bazy mailingowej.
fot. ra2 studio - Fotolia.com
Email marketing jest jedną z najbardziej popularnych taktyk marketingowych
#3: Stworzenie indywidualnej oferty za pomocą personalizacji
Zrozumienie cyfrowej mowy ciała osób odwiedzających Twoją stronę może zapewnić ogromną przewagę konkurencyjną. W końcu będziesz w stanie zrozumieć, jaki rodzaj treści ma najwyższą szansę na wywołanie zaangażowania wśród publiczności. Dla przykładu, automatyzacja marketingu umożliwia śledzenie tego, na jakie strony wchodzi dana osoba, pozwala na zidentyfikowanie rynku, na którym działa i stworzenie skutecznego przekazu marketingowego dzięki funkcji personalizacji (czyli niejako przez bezpośredni zwrot do klienta, biorąc pod uwagę jego potrzeby oraz rynek, na którym funkcjonuje).
Marketing automation pozwala również na kategoryzację konsumentów na podstawie ich preferencji oraz podzielenie ich na kilka oddzielnych segmentów. Taka funkcja umożliwia marketerom nawiązanie kontaktu z wieloma użytkownikami na raz i dostarczenie im materiałów, które odpowiedzą na ich indywidualne potrzeby.
#4: Przywiązanie potencjalnych Klientów
Zazwyczaj tylko niewielki odsetek klientów przychodzących do firmy zamierza dokonać zakupu. Większość z nich sprawdza tylko oferty rynkowe i zbiera informacje. Marketerzy potrzebują więc strategii na utrzymywanie długoterminowych kontaktów z potencjalnymi klientami, aby w końcu zyskać ich uznanie i lojalność. Niezależnie od tego, czy biznes koncentruje się na rynku B2B, czy B2C, marketing odgrywa tu ogromną rolę.
Firmy B2B potrzebują sprawnego systemu zarządzania procesem zakupowym klientów, natomiast firmy B2C powinny zadbać o zwiększenie wskaźnika sprzedaży na jednego klienta. W obu przypadkach przedsiębiorstwa potrzebują możliwości mierzenia zwrotu z inwestycji (ROI) z działań marketingowych. Systemy do automatyzacji marketingu umożliwiają tworzenie tzw. „drip campaigns”, gdzie do klientów przesyłana jest seria od ośmiu do kilkunastu maili edukacyjnych i zachęcających do zakupu. Kiedy potencjalny klient będzie potrzebował danego produktu lub usługi, istnieje znacznie wyższe prawdopodobieństwo, że zwróci się z pomocą do firmy, która jest z nim w stałym kontakcie. Jest to świetny sposób na zbudowanie wyższej świadomości marki.
oprac. : Marta Madelska / Grupa TENSE
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)