Polskie towary eksportowane przez sieci
2005-12-17 00:34
Przeczytaj także: Sprzedaż polskich produktów w sieci Tesco
Eksperci szacują, że od momentu akcesji Polski do UE wartość polskich towarów sprzedawanych przez międzynarodowe sieci w innych krajach Europy wyniosła około 600 mln zł. Wiele sieci handlowych planuje obecnie zwiększenie sprzedaży polskich produktów – zarówno pod marką producentów, jak i sieci.Auchan Polska stworzył specjalną komórkę do spraw rozwoju eksportu. Roczna wartość eksportu za pośrednictwem tej sieci, m.in. do Rosji, Francji i Włoch, sięgała dotąd 10 mln euro rocznie, teraz ma wzrosnąć o 30-40 proc. Geant wysyła już próbne partie towarów z Polski do zagranicznych placówek. Nasze towary wyjeżdżają także do sieci Leader Price w krajach nadbałtyckich. Wartość eksportu do sieci Tesco w Europie Środkowej i Wielkiej Brytanii przekroczy w tym roku 150 mln zł. Eksportowana jest żywność, kosmetyki, sprzęt AGD i wyroby ze szkła. Polskie produkty na rynki zagraniczne dostarczają także Carrefour i grupa Metro.
Na współpracy korzysta wielu polskich producentów, m.in. Sokpol. Od trzech lat eksport tej firmy do sieci zagranicznych rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie.
oprac. : Marzena Jakubiec / Polska.pl