Nuda w pracy w mediach społecznościowych
2015-07-03 11:47
Nuda w pracy © Jeanette Dietl - Fotolia.com
Przeczytaj także: Twitter, Facebook i YouTube II 2015
W okresie od 1.05.2015 do 29.06.2015 w social media na temat nudy w pracy pojawiło się ok. 400 wzmianek. Najwięcej informacji zostało opublikowanych w połowie czerwca (8-14.06) – prawie 90, oraz pod sam koniec miesiąca (22-28.06) – 75. Powodem były nie tylko zbliżające się wakacje, ale też krążące po sieci filmy udostępniane przez kolejnych internautów. W większości dotyczyły pomysłowości robotników, którzy w niezwykle kreatywny sposób organizowali sobie czas na budowie. I mamy już odpowiedź na pytanie, gdzie podziały się nasze autostrady.Najczęściej na brak zajęć narzekamy na Facebooku. Na tym portalu pojawiło się najwięcej, bo ponad 200 komentarzy, które stanowiły połowę wszystkich publikacji w social media na ten temat. Skarżymy się przeważnie w poniedziałek lub wtorek. Część osób zapewne wraca myślami do weekendu, a inni uświadamiają sobie, że do końca tygodnia zostało aż 5 dni. Jeden z użytkowników Twittera pisze: „Nuda w robocie , spać się chce, nic tylko w kimę iść”. Nieco inną formułę przyjął użytkownik Facebooka, wychodząc z propozycją: „Skoro to ogłoszenia to ogłaszam: nudzę się w pracy, kto popisze? ;) Jak co to wysyłajcie zaproszenia + priv ;)”. Na takie zapotrzebowanie mogą odpowiedzieć nie tylko znajomi, ale i nasz szef. Z tym że skutki jego komentarza byłyby bardziej dotkliwe. Jednak „wpadki” zdarzają się nawet najbardziej doświadczonym w branży. Wystarczy przywołać słynny przykład ze Szkocji. "Kolejne nudne spotkanie" – taką wiadomość ze zdjęciem wysłał do swojej córki szef banku RBS (Royal Bank of Scotland) – Rory Cullin. Nikt by zapewne tego nie zauważył, gdyby córka nie zamieściła zdjęcia taty na Instagramie. I tak o nudnych spotkaniach dowiedział się też przełożony. Jak można się domyślać, dyrektor został zwolniony.
Nasza aktywność w social media może być skrupulatnie monitorowana przez pracodawców, którym zależy na budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru, tzw. employer branding. To, w jaki sposób przez pracowników postrzegana jest firma, wpływa na jej odbiór zewnętrzny. Działania przedsiębiorstwa czy instytucji powinny być tak prowadzone, aby przyszli kandydaci dostrzegali w nim atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery. Publikowane przez nas treści wpływają nie tylko na nasz wizerunek, ale i na wizerunek firmy, czym budujemy zaufanie obecnych i przyszłych klientów oraz pracodawców. Dlatego warto dwa razy się zastanowić zanim zaczniemy „nudzić się online”.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji w social media na przestrzeni czasu
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsze źródła publikacji w social media
Karolina Masalska, Młodszy Specjalista ds. PR,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)