Jak bez dużych pieniędzy skutecznie reklamować sklep internetowy?
2015-07-05 00:59
Nie trzeba majątku, aby dobrze zareklamować sklep internetowy © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
Google AdWords
Jeżeli zależy nam na wysokiej skuteczności, szybkich efektach i dokładnych raportach z przebiegu działań reklamowych prowadzonych w Internecie, warto skorzystać z możliwości kampanii linków sponsorowanych (reklamy AdWords). Linki sponsorowane pojawiają się w wyszukiwarce wraz z naturalnymi wynikami, po wpisaniu przez klienta określonych haseł czy fraz. Kampania AdWords jest zatem najmniej inwazyjną formą kontekstowej reklamy internetowej i kieruje na stronę użytkowników zainteresowanych konkretną ofertą. Daje to gwarancję, że na stronę trafią potencjalni klienci, a nie przypadkowi obserwatorzy, którzy nie są zainteresowani zakupem.
Ponadto w ramach systemu Google AdWords istnieje możliwość emisji linków sponsorowanych w sieci reklamowej Google, w skład której wchodzą tysiące stron internetowych, w tym bardzo znane portale o wysokiej oglądalności. Warto pamiętać też o okresowych kampaniach związanych ze świętami czy wyprzedażami, wówczas, kiedy ruch w Internecie jest większy i wzrasta też szansa zakupów.
Najważniejsze zalety:
- Natychmiastowe pojawienie sie reklamy w wyszukiwarce
- Opłata tylko za kliknięcie w sponsorowany link i wejście potencjalnego klienta na swoją stronę, a nie za samo wyświetlenie reklamy AdWords,
- Możliwość modyfikacji kampanii linków sponsorowanych podczas jej trwania – zmiana treści linków reklamowych, dodawanie lub usuwanie hasła czy na nowo dostosowanie kampanii do aktualnych możliwości budżetowych
- Możliwość prowadzenia okresowych kampanii Adwords związanych ze świętami, wyprzedażami itp.
fot. mat. prasowe
Nie trzeba majątku, aby dobrze zareklamować sklep internetowy
Remarketing
Remarketing to forma kampanii AdWords, pozwalająca na dotarcie do użytkowników, którzy już odwiedzili dany e-sklep. To reklama, która “chodzi” za klientem po różnych stronach internetowych. W tej kampanii bardzo ważne jest zarządzanie listami remarketingowymi, czyli zestawieniem użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę. Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców, którzy sami próbują stworzyć dla siebie kampanię remarketingową jest zapisywanie użytkowników do tej samej, ogólnej listy remarketingowej. W przypadku sklepu internetowego można oprócz ogólnej listy remarketingowej, na którą zapisani będą wszyscy użytkownicy, utworzyć osobne zestawienie, na które zapisywani będą tylko ci klienci, którzy dokonali zakup. Promocję można wtedy skierować np. do różnicy tych list, a więc do osób, które były na stronie, ale nie dokonały zakupu, odpowiednio dla tej grupy dobierając przekaz reklamowy. Kampania będzie wtedy znacznie efektywniejsza, a równocześnie tańsza.
Najważniejsze zalety:
- Wzrost świadomości marki
- Wzrost wiarygodności firmy
- Powrót klienta, który zamierzał dokonać zakupu wcześniej i ostateczna finalizacja konwersji
- Informacja dla klienta o aktualnych promocjach, rabatach, wyprzedażach
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)