W m-commerce króluje Android
2015-07-06 13:53
![W m-commerce króluje Android [© Africa Studio - Fotolia.com] W m-commerce króluje Android](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/m-commerce/W-m-commerce-kroluje-Android-159291-200x133crop.jpg)
Do zakupów w sieci Polacy najczęściej wybierają smartfony © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Android królem m-commerce
Badania idealo nie pozostawia wątpliwości - zdecydowanym liderem wśród polskich konsumentów, zarówno w przypadku tabletów, jak i smartfonów, jest Android. Aplikację na urządzenia z systemem operacyjnym Google wybiera łącznie aż 90% użytkowników. Niezależnie od używanego systemu, do zakupów w sieci Polacy najczęściej wybierają smartfony. Udział konsumentów, którzy korzystają z telefonów komórkowych pracujących na Androidzie wynosi 67%, zaś z iPhone’ów – 9%. Łącznie jest to zatem 76% użytkowników. Reszta korzysta z aplikacji idealo na tabletach z Androidem i iPadach.
Użytkownicy iOS bardziej rozrzutni?
Grono właścicieli urządzeń z Androidem to nie tylko najliczniejsza grupą użytkowników aplikacji idealo, ale również osoby cechujące się większą świadomością cen zakupowanych produktów oraz oszczędnością. Z kolei właściciele iPadów i iPhone’ów charakteryzują się większą rozrzutnością przy zakupach elektroniki. Widać to wyraźnie na przykładzie kategorii takich jak Laptopy bądź Smartfony. Ceny tych produktów są odpowiednio o 100% i 86% wyższe niż w przypadku sprzętów wybieranych przez użytkowników Androida. Powodem tego może być przywiązanie użytkowników Apple do tej marki, o czym świadczyłoby wybieranie przez nich ofert stosunkowo drogich MacBooków lub iPhone’ów.
Interesującym wyjątkiem od tej reguły są sprzęty gospodarstwa domowego, na które użytkownicy aplikacji idealo na Androida wydają więcej niż osoby korzystające z iPadów i iPhone’ów. Różnica w cenach lodówek wybieranych przez obie grupy konsumentów wynosi jednak niecałe 23% i jest nieznaczna w porównaniu z przykładowymi 50% w przypadku telewizorów LED lub ze wspomnianą dwukrotnie wyższą ceną laptopów wybieranych przez użytkowników iOS.
fot. mat. prasowe
Procentowy udział urządzeń z Androidem i iOS
Z analizy idealo wynika, że wśród polskich konsumentów króluje Android.
fot. mat. prasowe
Ceny popularnych produktów wybieranych przez użytkowników iOS i Androida
Użytkownicy iOS wybierają znacznie droższe produkty z segmentu elektroniki.
Zakupy na kanapie: Wieczory należą do tabletów
W ciągu dnia zaobserwować można podobną intensywność w korzystaniu użytkowników idealo z wszystkich mediów – komputerów, smartfonów i tabletów, zaś wyraźny punkt kulminacyjny osiągany jest w najlepszym czasie antenowym około godziny 21:00. Podczas gdy rano w drodze do pracy lub szkoły do planowania zakupów używana jest głównie aplikacja na smartfona, w godzinach pracy na znaczeniu zyskuje tradycyjna strona w wersji desktop. Wieczorem natomiast następuje wzmożony wzrost zainteresowania aplikacją na tablety, za pośrednictwem których wykonywanych jest niespełna 10% wizyt na stronach idealo. Świadczy to o wzmożonym korzystaniu z „drugiego ekranu” – podczas oglądania telewizji, użytkownicy jednocześnie przeglądają oferty sklepów internetowych za pomocą urządzeń mobilnych.
fot. mat. prasowe
Mobilne zakupy wg pory dnia
Wieczorami obserwuje się wzmożony wzrost zainteresowania aplikacją na tablety
![Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe [© Stanisic Vladimir - Fotolia.com] Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-przez-internet/Zakupy-online-coraz-bardziej-mobilne-Szczegolnie-odziezowe-216586-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)