eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetTwoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!

Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!

2015-07-07 08:05

Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!

Strona www © vege - Fotolia.com

Twoja firma istnieje na rynku od wielu lat? Posiada swoją stronę internetową, którą nadgryzł już ząb czasu? Spraw, by Twoja firmowa witryna nie wyglądała jak z innej epoki. Skorzystaj z nowych technologii, podążaj za trendami oraz usprawnij jej funkcjonalność.

Przeczytaj także: Najszybsze mobilne strony internetowe. Kto w czołówce?

Nieatrakcyjna, staromodna i nieaktualna strona internetowa nie świadczy najlepiej o funkcjonowaniu firmy. Jeśli Klient będzie miał do wyboru nową, funkcjonalną stronę konkurencji, na której szybko i łatwo znajdzie interesujące go informacje, to niestety, ale skorzysta z jej usług. Sprawdź, co warto zmienić, by Twoja witryna znów przyciągała potencjalnych klientów.

#1 Nawigacja


Wygoda poruszania się po stronie jest wyjątkowo istotna – w końcu nie bez powodu poświęca się jej tak dużo uwagi. Jeżeli odwiedzający nie może w prosty i intuicyjny sposób znaleźć interesujących go informacji, najprawdopodobniej szybko opuści witrynę. Niekiedy poprawa nawigacji witryny nie wymaga wcale tak dużo pracy, jakby się mogło wydawać. Często okazuje się bowiem, że nawet drobna zmiana układu menu może zdziałać cuda.

Aby upewnić się, które z rozwiązań najbardziej przypadnie użytkownikom do gustu, można skorzystać z testów A/B. Przykładowo, na podstawie ilości kliknięć w zakładkę, na której zależy nam najbardziej można wybrać miejsce, w którym najlepiej umieścić ją w projekcie końcowym.

#2 Szata graficzna


W przypadku szaty graficznej sprawa może być odrobinę bardziej skomplikowana. Nawet jeśli wprowadzasz drobne modyfikacje w tym zakresie, należy postępować ze szczególną ostrożnością. Częste odświeżanie grafik może wprowadzić pośród odwiedzających zmieszanie. Internauci po prostu nie lubią zmian, zwłaszcza gdy chodzi o strony, które często odwiedzają. Z czego to wynika?

Wypracowane schematy oraz rytuały odgrywają podczas surfowania w sieci niezwykle istotną rolę – wchodząc na ulubioną stronę, z automatu przejeżdżamy kursorem w miejsce, w którym znajduje się interesująca nas zakładka. Jeżeli jej tam nie ma lub wygląda inaczej niż wcześniej, użytkownik jest zmuszony do ponownego „rozszyfrowywania” strony, co zawsze zajmuje mu czas. Internauta niestety nie zawsze jest cierpliwy i łatwo może zrezygnować z przeglądania witryny.

Jeżeli więc decydujesz się na graficzne modyfikacje, warto wykorzystywać motywy oraz kolorystykę obecną już na stronie. Taki zabieg złagodzi pierwsze wrażenie i frustrację spowodowaną zmianami.

fot. vege - Fotolia.com

Strona www

Nieatrakcyjna, staromodna i nieaktualna strona internetowa nie świadczy najlepiej o funkcjonowaniu firmy.


#3 Funkcjonalność


Zwróć szczególną uwagę na funkcjonalność Twojej witryny. Nie stosowałeś wcześniej „metody trzech kliknięć”? To jest odpowiedni moment, by ją wprowadzić!
Według tej reguły użytkownik powinien móc dostać się do dowolnej, interesującej go informacji na stronie w maksymalnie trzech kliknięciach, czyli przechodząc ze strony głównej przez góra trzy podstrony.

Alternatywą do „metody trzech kliknięć” jest wprowadzenie paska wyszukiwarki (z boku lub u góry strony), który umożliwi odwiedzającym szybkie odszukanie tego, czego potrzebują (szczególnie przydaje się w sklepach internetowych).

Dobrą opcją będzie również dodanie widgetów, które wyświetlą na przykład informacje o Twoim fanpage'u lub koncie na Twitterze, umożliwiając jednocześnie ich błyskawiczną subskrypcję. Pamiętaj, by każdorazowo dostosować usprawnienia serwisu do swojego odbiorcy. Sprecyzuj, jakie potrzeby może mieć użytkownik Twojej strony i zgodnie z tym, dobierz odpowiednie rozwiązania.

#4 Content


Internauci obecnie czytają i pozyskują informacje na temat interesujących ich produktów oraz usług. Dlatego zapełnij swój serwis wartościowymi i merytorycznymi treściami na temat firmy oraz oferty. Pamiętaj, by informacje w tekstach były aktualne. Zadbaj o ich unikalność oraz specjalistyczny charakter.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy istotne jest, by każdy produkt na Twojej stronie posiadał swój opis. Wartościowy tekst pisany językiem korzyści przekona internautę do zakupu produktu.

Dobrym sposobem na „ożywienie” witryny jest dodanie zakładki bloga firmowego oraz systematyczne tworzenie artykułów poradnikowych i branżowych. Promuj swoje wpisy np. w mediach społecznościowych lub na forach branżowych. Dzięki temu zwiększysz ruch na swojej stronie.

#5 Mobilność


Obecnie coraz więcej internautów korzysta z wyszukiwarki przez urządzenia mobilne. Szukają interesujących ich usług i produktów w ruchu, dlatego ważne jest, by strona internetowa odpowiednio wyświetlała się na telefonach czy laptopach. Jeśli witryna nie jest intuicyjna oraz długo się ładuje na urządzeniu przenośnym, istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauta – a jednocześnie Twój potencjalny klient – opuści stronę. Pierwsze wrażenie jest zaś najważniejsze. Jeśli użytkownik raz porzuci stronę internetową, najprawdopodobniej już nigdy do niej nie wróci.
Aby strona odpowiednio wyświetlała się w mobilnych wynikach wyszukiwania, zainwestuj w stworzenie wersji mobilnej. To niejako druga wersja strony, która jest wyświetlana użytkownikowi, jeśli ten przegląda witrynę na urządzeniu mobilnym.

Powyżej przedstawiłam tylko kilka, najbardziej podstawowych elementów, na które należy zwrócić uwagę przy przeprojektowaniu strony. Wszystkie powyższe funkcjonalności wpływają na to, że strona staje się bardziej przyjazna i intuicyjna dla internauty, który chętniej przebywa i ponownie odwiedza Twoją witrynę. Powyższe elementy są doceniane również przez Google. Dzięki czemu Twoja strona internetowa może zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarce.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: