eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeE-mail ReTargeting = sukces w dotarciu do klienta

E-mail ReTargeting = sukces w dotarciu do klienta

2015-07-08 00:40

E-mail ReTargeting = sukces w dotarciu do klienta

Mailingi stały się standardem w marketingu © ra2 studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Okazuje się, że e-mailing pozostaje jednym z najważniejszych środków komunikacji cyfrowej mimo, iż wprowadzono go już 30 lat temu. Szacuje się, iż w 2014 roku zostało wysłanych 109 mld maili biznesowych na całym świecie, a na kolejne lata przewidywany jest ich znaczny wzrost. Dzięki bezkonkurencyjnie wysokim wskaźnikom efektywności oraz realnej mierzalności, mailingi stały się standardem w marketingu i są coraz bardziej skuteczne ze względu na nieustanny postęp technologiczny.

Przeczytaj także: E-mail ReTargeting ma potencjał

Na rynku B2B zaczęły pojawiać się nowe narzędzia marketingowe, które pozwalają szybciej i skuteczniej dotrzeć do docelowego odbiorcy. Firmy aktywnie funkcjonujące w Internecie mają dostęp do coraz ciekawszych i nowoczesnych narzędzi wspomagających procesy sprzedaży oraz kontaktu z klientami. Odnosi się to przede wszystkim do sklepów internetowych oraz dostawców internetowych usług. A wszystko to działa w niezbyt skomplikowany, ale za to efektywny sposób.

Jednym z innowacyjnych narzędzi dotarcia do klienta jest ReTargeting E-Mail. Narzędzie szczególnie wskazane dla firm typu e-commerce, jak i dla dostawców usług internetowych. System jest w pełni spersonalizowany co maksymalizuje skuteczność procesu, a zawartość i czas wiadomości dostosowane są indywidualnie do profilu określonego odbiorcy. Praca z ReTargetingiem pomaga utworzyć automatyczne przypomnienia, oferty lub pojedyncze kupony, które zachęcają potencjalnych klientów do zakupu produktu.

W ReTargetingu mailowym docieramy do każdego, nawet do użytkowników niezarejestrowanych, tak zwanych „gości” na stronie, którzy jeszcze nie dokonali zakupu. Tego typu usługa jest zupełną nowością na rynku czego klasyczny retargeting do tej pory nie oferował. Celem takiego zabiegu jest przekonanie odbiorcy o słuszności zakupu lub skorzystania z usługi. To bardzo opłacalna operacja. Dlaczego? Bowiem, wszystkie kampanie e-mail są wyceniane w oparciu o model wydajności, a firmy płacą tylko w przypadku udanego kontaktu. To nikłe ryzyko kosztów w zarządzaniu.

Obecne porównania klasycznych, masowo wysyłanych mailingów wskazują, iż spersonalizowane wiadomości ReTargetingu cechują się wyraźnie wyższymi wynikami skuteczności dotarcia do klienta. Mailing tematyczne oparte o zachowania oraz zainteresowania internautów okazują się kluczowym czynnikiem sukcesu w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Aby dokładnie uzmysłowić sobie zasadnicze różnice w efektach skuteczności dotarcia do docelowego odbiorcy warto wskazać wyniki wskaźników dla trzech ważnych sektorów – e-commerce, finansów i telekomunikacji:

fot. mat. prasowe

Wykres 1. Porównanie współczynników kliknięć ReTargetingu i mailingu tradycyjnego

Spersonalizowane wiadomości ReTargetingu cechują się wyraźnie wyższymi wynikami skuteczności dotarcia do klienta.


fot. mat. prasowe

Wykres 2. Porównanie współczynników otwarć ReTargetingu i mailingu tradycyjnego

Mailing tematyczne oparte o zachowania oraz zainteresowania internautów okazują się kluczowym czynnikiem sukcesu w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych.


Do przygotowania statystyk porównawczych Remintrex wysłał 500.000 wiadomości e-mail dla sektorów Finanse, Telekomunikacja i E-commerce w okresie od końca stycznia do końca maja 2015. W ramach testu wiadomości zostały wysłane do losowo wybranych kontaktów, a następnie do precyzyjnie wyselekcjonowanych użytkowników poszczególnych stron internetowych.

E-commerce


Ilość wyświetlonych maili: 1,4% vs 14% (wzrost o 12,6 procent)
Współczynnik klikalności: 0,2% vs 7,7% (38,5-krotnie wyższe!)

Telekomunikacja


Ilość wyświetlonych maili: 3,7% vs 11,8% (wzrost o 8 procent)
Współczynnik klikalności: 0,7% vs 7,1% (10-krotnie wyższe)

Finanse


Nawet w sektorze finansowym, gdzie często mailingi traktowane są jako agresywny spam, można zdecydowanie zwiększyć statystyki dzięki ReTargetingowi

Ilość wyświetlonych klasycznych maili: 3,3%, ReTargeting: 12,6% (wzrost o 9 procent)
Współczynnik klikalności: 0,3 vs 9,6% (32-krotnie wyższe)

Aby osiągnąć wyraźny wzrost wyników działań mailingowych reklamodawcy powinni wykorzystywać wszystkie dostępne spersonalizowane dane co będzie z sukcesem procentowało w dotarciu do klienta. Jak pokazuje bezpośrednie porównanie – niewystarczające są już anonimowe wysyłki na masową skalę. Potencjalni odbiorcy oczekują osobistego podejścia wraz ze dedykowaną wiadomością. ReTargeting oferuje więc bardzo ciekawe możliwości do tworzenia spersonalizowanych procesów komunikacji drogą mailową, tworzonych na podstawie zachować użytkowników w Internecie. Nawet zanim klient dokona zakupu lub zarejestruje się na stronie - twierdzi Florian Werner, Dyrektor Generalny Remintrex.

Anna Krupa,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: