Nie ma dnia bez smartfona
2015-07-20 10:32
Urządzenia mobilne © blackday - Fotolia.com
Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych
Badanie analizujące codzienne wykorzystanie tabletów i smartfonów objęło swoim zasięgiem grupę 470 respondentów. Uzupełniono je o wywiady indywidualne. Opracowanie przede wszystkim przygląda się:- wzorcom behawioralnych użytkowników urządzeń mobilnych,
- oczekiwaniom konsumentów w zakresie budowania relacji z markami,
- wpływowi, jaki technologie mobilne wywierają na życie konsumentów.
Nie ma dnia bez smartfona
Mobilna rewolucja to wydarzenie niemal na miarę rewolucji przemysłowej, a urządzenia mobilne zmieniają nasze życie w podobnym stopniu, w jaki zrobiło to wprowadzenie elektryczności czy powszechny dostęp do samochodów. Aż 85% respondentów badania przyznaje, że urządzenia mobilne są najważniejszym urządzeniem codziennego użytku, a nawet „centralnym ośrodkiem codziennego życia”.
Raport ujawnia m.in., że:
- 89% badanych uważa, że urządzenia mobilne pozwalają być w stałym kontakcie z bliskimi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji o charakterze rozrywkowym i/lub kulturalnym (nadchodzące imprezy towarzyskie, wydarzenia kulturalne itp.),
- według 89%, urządzenia mobilne dają możliwość bycia w łączności ze wszystkim, co dzieje się na świecie,
- 3,3 godziny – średnio tyle czasu każdego dnia użytkownicy poświęcają swoim urządzeniom mobilnym.
Wyzwania dla administratorów serwisów
Dla biznesu ważne jest, że aż 54% badanych uważa, iż mobilne wersje stron internetowych mają ograniczone funkcjonalności i zawierają niewystarczającą ilość informacji. W ich opinii, komunikacja z użytkownikami za pomocą serwisów internetowych to dziś dla biznesu jedna z głównych kwestii do reorganizacji.
Wyzwania dla zarządzających markami i komunikacją
Większość użytkowników urządzeń mobilnych jest otwarta na komunikację z producentami ulubionych produktów. Otwartość dobrze ukazuje powszechna chęć udostępniania danych o sobie oraz gotowość do otrzymywania od producentów różnego rodzaju powiadomień o promocjach, ofercie i innych okazjach zakupowych. Na udostępnianie swojej lokalizacji zgadza się 71% badanych. 64% chętnie otrzyma powiadomienia typu push, w tym e-maile. Aby być w lepszym kontakcie z marką, aż 60% badanych jest gotowych wykorzystywać specyficzne aplikacje. Na powiadomienia SMS godzi się najmniej osób, ale to i tak ponad połowa – 54%.
Powiadomienia SMS i e-mail są przez badanych wskazywane jako bardzo skuteczne wspierające decyzje zakupowe – takiego zdania jest aż 95% badanych. Więcej niż 8 na 10 użytkowników w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonało zakupu na podstawie otrzymanych w ten sposób informacji. Jednak spośród osób niewyrażających zgodny na otrzymywanie wiadomości e-mail niemal połowa (43%) uważa je za uciążliwe. Podobnie jest w przypadku powiadomień SMS jest niska ocena dostarczanych tym kanałem informacji – są one nieprzydatne i nieinteresujące.
fot. mat. prasowe
Co myślą użytkownicy mobilni?
Biznes, który chce nadążać za mobilnymi społecznościami ma wiele lekcji do odrobienia. Użytkownicy urządzeń mobilnych wskazują, jak ważne jest dla nich dostosowywanie częstotliwości komunikacji z odpowiednio do ich osobistych preferencji. Wśród użytkowników widać podziały, np. na zwolenników i przeciwników udostępniania firmom informacji o swojej lokalizacji lub wyrażaniu zgody na otrzymywanie powiadomień o ofertach. Producentom trudno będzie zjednać sobie grupę kontestatorów, jeśli nie pokażą, że potrafią budować komunikację przez pryzmat potrzeb i oczekiwań jednostek. W dialogu z klientami powinny pojawiać się wartości doceniane przez konsumentów.
fot. mat. prasowe
Dlaczego konsumenci decydują się na otrzymywanie powiadomień od marki?
Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie wystarcza do tego, by przekonać do siebie połowę społeczeństwa.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)