5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce
2015-07-19 00:59
![5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce [© turgaygundogdu - Fotolia.com] 5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/5-sposobow-na-dlugotrwaly-sukces-w-e-commerce-159899-200x133crop.jpg)
E-commerce © turgaygundogdu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!
E-commerce charakteryzuje się stosunkowo niską barierą wejścia, dlatego wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy szybko stworzyć sklep internetowy, aby e-biznes zaczął przynosić konkretne zyski. Tymczasem tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat. Co pozwala osiągnąć sukces w e-commerce?1. Technologia w służbie e-biznesu
Już na poziomie planowania e-biznesu warto zadbać o odpowiednią technologię, która pozwoli na zaawansowane mierzenie sprzedaży, segmentację klientów oraz spersonalizowaną komunikację marketingową. Odpowiednio zaawansowany silnik sklepu internetowego w połączeniu z dopracowanym CRM pozwoli mierzyć, archiwizować oraz wykorzystywać dane o zachowaniach klientów e-sklepu. Zadbanie o odpowiednie usability strony i dobry software umożliwią eliminacje punktów, w których użytkownicy rezygnują z transakcji czy opuszczają e-sklep z powodu np. zbyt wielu informacji wymaganych przy rejestracji, niewystarczających opcji dostawy lub błędów na stronie. Jednocześnie narzędzia opierające się na nowych technologiach mogą znacząco usprawnić działania marketingowe.
– Odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje Wyszyński.
2. Większy zasięg, większy ruch w e-sklepie
Zanim klienci będą mieli szansę sprawdzić ofertę e-sklepu i dokonać zakupu, muszą najpierw do niego trafić. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu. Polega to na kierowaniu dostosowanych przekazów reklamowych do internautów, którzy nie odwiedzili dotąd danego sklepu internetowego, ale wykazują podobne zachowania zakupowe co e-klienci sklepu. Marketerzy przewidują, że wśród tych osób znajdą się tacy, którzy z racji doświadczeń i upodobań zakupowych skorzystają również z oferty reklamowanej witryny. Warto też budować widoczność e-sklepu w sieci poprzez optymalizację strony pod wyszukiwarki czyli tzw. SEO oraz działania w kanałach social media.
3. Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta
Klienci chcą bezproblemowych zakupów i interakcji z firmą. Odwiedzając witrynę liczą na przejrzysty układ strony i intuicyjną nawigację, jasne zasady płatności oraz możliwość śledzenia przebiegu zamówienia. Olbrzymie znaczenie ma również dobra obsługa klienta. Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)