Medialny Paweł Kukiz
2015-07-17 16:25
Przeczytaj także: Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
W okresie od 25 maja do 7 czerwca odnotowano na temat Pawła Kukiza 5,7 tys. informacji, co daje liczbę 409 dziennie. Od 8 czerwca do 5 lipca Kukiz zgromadził 27,9 tys. materiałów (996 doniesień dziennie).Największy udział w tym wyniku miały kanały społecznościowe – 72 proc. W badanym okresie użytkownicy social media wspomnieli o polityku w blisko 20 tys. wpisów i komentarzy. Wyraźny skok miał miejsce 24 czerwca – tego dnia odnotowano ponad 1,4 tys. takich informacji. Największa aktywność internautów, wyrażona liczbą 1,6 tys. postów, przypadła na 28 czerwca.
W pozostałym przekazie 18 proc. materiałów pochodziło z portali internetowych. Do stacji telewizyjnych należało 5 proc. publikacji, do prasy – 4 proc., a do rozgłośni radiowych – 1 proc.
Najwięcej uwagi Kukizowi dziennikarze prasowi poświęcili 26 czerwca (100 doniesień medialnych). W telewizji dzień później odnotowano 102 informacje, ale to 8 czerwca był czasem największej aktywności zarówno kanałów telewizyjnych (130 materiałów), jak i radiowych (48). Polityka nie brakowało również na pierwszych stronach gazet. W ciągu czterech tygodni wystąpił w 81 publikacjach na pierwszej stronie, w 175 na stronie drugiej, 64 na trzeciej i w 105 na czwartej.
W porównaniu do poprzednio analizowanego okresu znacznie zwiększyła się widoczność Pawła Kukiza w mediach ogólnopolskich. Od 25 maja do 7 czerwca udział mediów ogólnokrajowych w przekazie wynosił 76 proc., natomiast od 8 czerwca do 5 lipca – 93 proc.
Podobnie jak w poprzednio analizowanym okresie, polityk cieszył się największym zainteresowaniem mediów w województwie dolnośląskim – 267 publikacji. Region mazowiecki (216 informacji) ustąpił tym razem drugiego miejsca Małopolsce (235). Najmniej uwagi poświęcały Kukizowi źródła świętokrzyskie – 49, opolskie – 67, warmińsko-mazurskie – 67 i podlaskie – 75.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Pawła Kukiza w mediach regionalnych opublikowanych w dniach 08.06-05.07.2
Najwięcej publikacji na temat Pawła Kukiza pojawiło się w województwie dolnośląskim
W porównaniu z poprzednim okresem zwiększył się również udział publikacji o wydźwięku negatywnym – z 1 do 4 proc. Spadła jednocześnie liczba informacji o nacechowaniu pozytywnym – z 14 do 9 proc.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Pawła Kukiza z prasy, internetu i RTV wyniósł 15,8 mln zł, z czego najwięcej - 6,2 mln zł – warte były materiały wyemitowane przez stacje telewizyjne.
fot. mat. prasowe
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Pawła Kukiza opublikowanych w dniach 08.06-05.07.2015 r.
Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Pawła Kukiza w badanym okresie wyniósł 15,8 mln zł
![Ostatnie Pokolenie w mediach [© Freepik] Ostatnie Pokolenie w mediach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ostatnie-Pokolenie/Ostatnie-Pokolenie-w-mediach-263724-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)