Monitoring mediów: cytowania VI 2015
2015-07-21 15:59
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania V 2015
RANKING CYTOWAŃ I INFORMACJI
Dzienniki ogólnopolskie
Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (335). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (223), a na trzecim Dziennik Gazeta Prawna (105). Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (178).
Dzienniki regionalne
Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (29), na drugim Dziennik Polski (24), a na trzecim Polska Gazeta Krakowska (14). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Dziennika Polskiego (19).
Tygodniki ogólnopolskie
Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazła się Polityka (130), na drugim Wprost (121),
a na trzecim Newsweek Polska (87). Najwięcej informacji pojawiło się na temat tygodnika Polityka (83).
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych
fot. mat. prasowe
Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie dzienników i tygodników ogólnopolskich oraz dzienników regionalnych
(lista poniżej). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w mediach w okresie od 1 do 30 czerwca 2015 r., w których cytuje się i powołuje na badane media. Wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times), jak i regionalne tytuły gazet z Grupy Polskapresse, o których często pisze się skrótowo (używając wcześniejszej nazwy), np. Głos Wielkopolski (zamiast: Polska Głos Wielkopolski).
Każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. Pojawienie się tytułu kilkukrotnie w jednym artykule jest traktowane jako jedna wzmianka.
Jako informację potraktowano wszystkie inne wzmianki, w których była mowa o badanym źródle, m.in. rankingi sprzedaży.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)