Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?
2015-07-24 13:38
Przeczytaj także: Biura podróży w social media
Na najwyższych obrotach – finanse vs media
Analizując Raport „Touroperatorzy, ranking 2015” opublikowany przez portal Wiadomości Turystyczne, możemy wskazać pewne zależności między skalą medialnej dyskusji na temat określonych biur podróży, a wysokością ich obrotów.
fot. mat. prasowe
Biura podróży - sytuacja finansowa vs liczba publikacji
Uzyskiwane wyniki finansowe biur podróży nie zawsze przekładają się na ich popularność w mediach.
Czołówkę biur podróży pod względem wielkości obrotów oraz zasięgu dyskusji w mediach stanowią Itaka, Rainbow Tours oraz TUI Poland. Największe obroty w 2014 roku, które wyniosły 1638,90 mln złotych, odnotowało biuro podróży Itaka. Obroty Rainbow Tours były o połowę mniejsze.
Uzyskiwane wyniki finansowe biur podróży nie zawsze przekładają się na ich popularność w mediach. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów największą uwagę dziennikarzy i internautów, przyciągnęły biura podróży Itaka (26%), Rainbow Tours (20%) i Tui Poland (13%). Na czwartym miejscu pod względem popularności w mediach znalazło się biuro Neckermann (9%), a następne w kolejności jest biuro Alfa Star (7%) - w raporcie Wiadomości Turystycznych znajdują się kolejno na piątym i dziewiątym miejscu. Według danych IMM kolejne miejsca przypadły: Exim Tours (6% wszystkich wzmianek), Sun&Fun (6%), Grecos Holidays (5%), Wezyr Holidays (5%) oraz Almatur (4%).
Raport Touroperatorzy 2015 wyraźnie wskazuje, że z roku na rok, biura podróży są w coraz lepszej kondycji finansowej. Jak z kolei wynika z wypowiedzi w mediach społecznościowych, Polacy w wyprawach z biurami podróży cenią sobie najbardziej bezpieczeństwo oraz profesjonalną opiekę. Lecz nawet wtedy, gdy powierzają swój urlop w ręce sprawdzonego touroperatora - nie zapominają o tym, by podpytać na forach i blogach o opinie innych podróżników.
O badaniu:
Badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów zostało przeprowadzone w okresie 15.01- 15.07.2015 i oparte na danych z monitoringu prasy, telewizji, radia, internetu i social mediów w odniesieniu do biur podróży wytypowanych przez portal Wiadomości Turystyczne w Raporcie „Globalny rynek organizatorów turystyki się konsoliduje. Touroperatorzy, ranking 2015”.
Monika Tomsia - Specjalista ds. PR, Małgorzata Kilian - Asystent ds. PR,
Przeczytaj także:
Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie?
![Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie? [© janmiko - Fotolia.com] Wakacje 2015: Bałtyk skorzysta na zawirowaniach w Europie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/turystyka-zagraniczna/Wakacje-2015-Baltyk-skorzysta-na-zawirowaniach-w-Europie-163500-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)