Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie
2015-07-29 11:15
Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: W domu czy na zewnątrz? Gdzie korzystamy ze smartfonów?
Badanie pokazało, że 2/3 Polaków wysyła smsy codziennie, a co drugi robi to kilka razy w tygodniu. Smsy są formą komunikacji, którą wybierają nawet użytkownicy najbardziej nowoczesnych urządzeń. Z komunikatorów mobilnych korzysta zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, tymczasem któtkie wiadomości tekstowe wysyła aż 60 proc. tej grupy.„Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znacząca zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Wybieramy rozwiązania sprawdzone, bezpieczne i takie, które dobrze znamy” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl
Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Z przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak między innymi: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8 proc.) prostotę użytkowania (33,6 proc.), koszt (30,6 proc.), uniwersalność (23,7 proc.), zasięg usługi (19,5 proc.) oraz bezpieczeństwo (6,8 proc.).
„To prawda, że nowe technologie coraz mocniej wkraczają w nasze życie i nie należy się przed tym bronić. Czaty, maile czy komunikatory są przez Polaków chętnie wykorzystywane. Doskonale uzupełniają one sposób w jaki się komunikujemy. Jednak w dalszym ciągu najczęściej używanym, najszybszym i najbardziej skutecznym środkiem komunikacji w Polsce i na świecie jest SMS. Dociera w kilka sekund, nie wymaga specjalnego oprogramowania i działa na każdym dostępnym urządzeniu – telefonie, smartfonie i tablecie. Właśnie to są główne zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
fot. mat. prasowe
Zalety SMS-ów i mobilnych komunikatorów
fot. mat. prasowe
Czy zdarzyło Ci się, że pobrana i zainstalowana na Twoim smartfonie aplikacja okazała się wirusem?
WYBRANE WYNIKI BADANIA
UŻYTKOWNICY SMARTFONÓW, A SMS-Y
- Z badania wynika, że 64,8 proc. użytkowników smartfonów wykorzystuje w swoim telefonie system Android. Rokrocznie okazuje się on najpopularniejszym systemem operacyjnym na urządzeniach mobilnych.
- Bez względu na system operacyjny SMS-y są niezmiennie najpopularniejszym rodzajem komunikacji wśród ankietowanych. Wyjątek stanowią użytkownicy systemu iOS, którzy preferują jednak komunikatory mobilne (60 proc.)
- Zdecydowana większość respondentów (73 proc.) instalowała w ciągu ostatnich 12 miesięcy aplikację pobraną z Internetu na swoim smartfonie.
- Okazuje się, że prawie połowa ankietowanych zainstalowała na swoim smartfonie od jednej do dziesięciu aplikacji. W kolejnym przedziale zawierającym od jedenastu do dwudziestu aplikacji uplasowała się prawie jedna czwarta respondentów. Niewiele ponad 15 proc. przebadanych użytkowników smartfonów zainstalowało ich z kolei od dwudziestu jeden do pięćdziesięciu. Więcej niż 50 zainstalowało jedynie 11 proc.
- Ponad 75 proc. ankietowanych otwarcie przyznaje, że nie przeznacza żadnych pieniędzy na aplikacje na swojego smartfona. Nie oznacza to jednak, że wcale ich nie instaluje, lecz po prostu dokonuje wyboru spośród programów darmowych. Do 10 zł przeznaczanych miesięcznie na aplikacje przyznaje się blisko 15 proc. badanych, zaś do 20 zł już tylko 5 proc. Więcej niż 20 zł wydaje z kolei jedynie 4,6 proc.
- Największą popularnością wśród użytkowników smartfonów cieszą się bezsprzecznie aplikacje serwisów społecznościowych (76 proc.). W dalszej kolejności są gry (ponad 51 proc.) czy aplikacje serwisów informacyjnych (44,3 proc.). Najrzadziej wykorzystywane są aplikacje dedykowane bankowości mobilnej (16 proc.)
- Ponad 75 proc. ankietowanych otwarcie przyznaje, że nie przeznacza żadnych pieniędzy na aplikacje na swojego smartfona. Nie oznacza to jednak, że wcale ich nie instaluje, lecz po prostu dokonuje wyboru spośród programów darmowych. Do 10 zł przeznaczanych miesięcznie na aplikacje przyznaje się blisko 15 proc. badanych, zaś do 20 zł już tylko 5 proc. Więcej niż 20 zł wydaje z kolei jedynie 4,6 proc.
Informacje o badaniu
Raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest to podsumowanie zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wiadomość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. W tym roku badaliśmy wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. Nasze obserwacje porównaliśmy z poprzednimi raportami, co pozwoliło nam nie tylko przedstawić kształtujące się na przestrzeni lat trendy, ale i wysnuć prognozy na przyszłość. Niniejszy raport to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i statystyk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)