eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRynek usług outsourcingowych w 2006 r. wg Unisys

Rynek usług outsourcingowych w 2006 r. wg Unisys

2006-01-02 00:35

Przeczytaj także: Outsourcing w sprzedaży coraz szerzej znany


– Oczywiście można skupić się tylko na cięciu kosztów – podkreśla Smith. – Jednak jeśli przedsiębiorstwo deleguje pewne zadania do zagranicznego partnera, a pracownicy muszą prowadzić wielogodzinne rozmowy telefoniczne z miejscowym personelem (co może być na przykład skutkiem problemów językowych), korzyści rozwiewają się jak dym. Zanim firma podejmie decyzję, musi wiedzieć, jakie odniesie korzyści z outsourcingu i w jaki sposób zamierza je skutecznie mierzyć. Myślenie takimi właśnie konkretami będzie stopniowo wypierać hasła związane z cięciem kosztów, które niestety przylgnęły do pojęcia outsourcingu. Outsourcing będzie coraz częściej kojarzył się nie z oszczędnościami, a z budowaniem konkretnych wartości dla firmy.

Wzrost poziomu skomplikowania kontraktów i pojawienie „menedżerów zarządzających relacjami z dostawcami

W przyszłym roku uwarunkowania ekonomiczne wciąż będą przemawiać za outsourcingiem. Tylko nieliczne, największe międzynarodowe korporacje będą miały na tyle wielką skalę, aby pozostawić wszystkie procesy i infrastrukturę wewnątrz organizacji. Jednak koszt rozwoju, który odbywa się jedynie w oparciu o zasoby wewnętrzne przedsiębiorstwa i powoduje rozrost organizacji, a koszty mogą okazać się astronomiczne. Stopniowo zarówno firmy, jak i instytucje administracji rządowej będą starać się korzystać zarówno z zasobów wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Przyjęcie takiej strategii będzie wymagać współpracy nie z jednym, ale wieloma partnerami, z których każdy będzie ekspertem w pewnej dziedzinie: firmy powierzą zarządzanie infrastrukturą informatyczną jednej firmie, logistykę innej, księgowość trzeciej a płace kolejnej itd. Im większa ilość partnerów, tym więcej można uzyskać dodatkowej wartości z optymalizacji działalności.

– Korzystanie z usług wielu partnerów, z których każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, jest doskonałą strategią – twierdzi Smith. – Jednak bardzo trudno jest zarządzać skomplikowanym organizmem, jaki tworzy się wskutek dużej liczby relacji. Dlatego spodziewam się, że firmy będą potrzebować „menedżerów zarządzających relacjami”, którzy będą koordynować działania wszystkich dostawców. Tego rodzaju problemu nie można rozwiązać za pomocą wdrożenia dodatkowego modułu oprogramowania. Niezbędny jest wyspecjalizowany i doświadczony partner, którego zadaniem będzie koordynowanie działań wielu dostawców, ścisła kontrola jakości i poziomu świadczonych usług w każdej z powierzonych im dziedzin aktywności i błyskawiczne rozwiązywanie ewentualnych konfliktów.

Wzrost znaczenia outsourcingu aplikacji

Rozpowszechnieniu się outsourcingu aplikacji będzie towarzyszyć bardziej metodyczne podejście do tego zagadnienia. Outsourcing oprogramowania może przyjmować wiele różnych form. Przy wyborze odpowiedniego sposobu korzystania z aplikacji konieczna może okazać się pomoc eksperta, który zdecyduje, czy przedsiębiorstwo rzeczywiście musi posiadać oprogramowanie na własność, czy też tylko z niego korzystać, oraz – jeśli okaże się to uzasadnione – wybierze odpowiednią formę outsourcingu. Podchodząc do outsourcingu aplikacji w sposób metodyczny, przedsiębiorstwa będą mogły czerpać tyle samo korzyści z rozsądnego planowania, co i z samego outsourcingu – konkluduje Smith.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: