Letnie zakupy przez Internet? Co kupujemy w wakacje?
2015-08-03 10:25
W wakacje rośnie sprzedaż niektórych produktów © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym
Przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca badanie dowiodło, że zakupy przez Internet robi lwia część ankietowanych (88%), przy czym jest to bardziej domena panów (94%) niż pań (83%)W wakacje rośnie czytelnictwo
Dane dotyczące polskiego czytelnictwa nie są zbyt optymistyczne. Tymczasem z badania wynika, że latem przez Internet najczęściej kupujemy książki - na tę kategorię zakupów wskazało aż 35% respondentów. Tym razem prym wiodą kobiety – wakacyjną lekturę kupuje 45% pań i jedynie 26% mężczyzn. Można zatem stwierdzić, że wakacyjny odpoczynek sprzyja nadrabianiu zaległości w czytaniu.
Garderoba do odświeżenia
Niemal co trzeci badany (31%) latem postanawia uzupełnić swoją garderobę. W tym wypadku również dominują panie - do kupowania odzieży przyznaje się aż 43% kobiet i jedynie 19% mężczyzn. W okresie wakacyjnym najczęściej kupujemy szorty (wskazało je 43% respondentów) oraz stroje kąpielowe (39%), czyli niemal niezbędne elementy letnich stylizacji.
Bardzo wysoko w rankingu kategorii produktów kupowanych latem przez Internet znalazły się również prezenty. Potwierdziło to 26% respondentów, w tym 28% kobiet oraz 24% mężczyzn. Być może wpływ na to ma trwający sezon ślubów.
Zdrowo i pięknie
W wakacje nie zapominamy także o swoim zdrowiu i urodzie. To również jedne z najczęściej kupowanych latem przez Internet kategorii produktów – wybiera je ok. 25% badanych, a wśród nich zdecydowana większość to kobiety. Produkty z kategorii uroda zamierza kupić 42% pań, a jedynie 9% mężczyzn. W czasie wakacji zadbać o swoje zdrowie postanowiło 39% respondentek i tylko 12% ankietowanych panów.
fot. mat. prasowe
Co kupujemy latem?
Wakacyjne remonty
Wysoko w rankingu znalazły się także kategorie ogród (24%) oraz dom i wnętrze (22%). O przestrzeń na zewnątrz planuje zadbać 25% mężczyzn oraz 23% kobiet. O odświeżeniu wnętrz myśli z kolei zdecydowanie więcej pań – 30% do 15% w przypadku panów. Podczas wakacji częściej interesujemy się także sprzętem AGD, narzędziami i telefonami. Jednak jest to domena mężczyzn – artykuły gospodarstwa domowego w tym czasie wybiera 35% z nich, a tylko 8% kobiet, narzędzia 28% do 10% w przypadku pań, a komórki 24% do 6%.
Analiza przeprowadzona na zlecenie Grupy Okazje.info potwierdziła również, że kobiety częściej niż ich partnerzy zajmują się kupowaniem produktów dziecięcych. Tego rodzaju plany zakupowe w czasie wakacji zadeklarowało 25% pań, a tylko 7% mężczyzn.
Badanie pokazało, że latem przez Internet najrzadziej kupujemy produkty z kategorii biuro i firma -wybrało je tylko 1% badanych. Może to świadczyć o tym, że w trakcie wakacji staramy się nie myśleć o pracy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)