eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetPozycjonowanie witryny w sieci: coraz więcej wyzwań

Pozycjonowanie witryny w sieci: coraz więcej wyzwań

2015-08-12 10:10

Pozycjonowanie witryny w sieci: coraz więcej wyzwań

SEO © Marek - Fotolia.com

Pozycjonowanie witryny w sieci (SEO) obejmuje szereg działań, które zebrane razem mają na celu wypracowanie mocnej pozycji strony firmy w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – jej promocję. Dla wielu stron internetowych ruch z wyszukiwarek stanowi nawet 80% wizyt na stronie. Algorytmy Google określają pozycje w wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę około 200 czynników opisujących każdą pojedynczą stronę. Nie zawsze jednak chodzi o to, by być na pierwszym miejscu. Ważne, by określić jasny cel, który chcemy poprzez pozycjonowanie osiągnąć.

Przeczytaj także: Zacznij zarabiać na swojej stronie WWW - dlaczego inwestycja w pozycjonowanie ma sens

Jednym z głównych elementów procesu pozycjonowania strony w sieci jest dopasowanie witryny do mechanizmów i algorytmów, decydujących o wynikach prezentowanych później użytkownikom wyszukiwarek – przede wszystkim Google. To absolutny lider na rynku, dlatego na pozycjonowaniu w niej warto się skupić najbardziej.
- Jak wiadomo, większość Internautów przegląda wyłącznie pierwszą stronę wyszukiwania. To właśnie ona generuje realny ruch na linkowanych stronach. Nie zawsze jednak chodzi o to, by być na pierwszym miejscu. Ważne, by określić jasny cel, który chcemy poprzez pozycjonowanie osiągnąć, jak i gdzie chcemy być pokazywani. Od tego zależy, czy np. wypromujemy elementy oferty firmy, czy też lokalizację sklepu lub restauracji w mapach Google – komentuje Adam Jońca, Ekspert SEM i analityk internetowy w MakoLab S.A.

Wyszukiwarki mają upodobania


Google stale zmienia swoje algorytmy, starając się dostarczać dane maksymalnie spełniające oczekiwania użytkownika – na podstawie wcześniej wyszukiwanych fraz, lokalizacji Internauty czy też urządzeń preferowanych przez niego przy przeglądaniu sieci. Zmienia się także sposób wyświetlania wyników wyszukiwania.
- Na przykład, w wynikach wyszukiwania obok prostej listy można zobaczyć tzw. Knowledge Graph, który wyświetla najważniejsze informacje o wyszukiwanym haśle (np. firmie, produkcie, osobie). Obecność w tym miejscu może także przenieść wymierny efekt promocji. Algorytmy Google określają pozycje w wynikach wyszukiwania, biorąc pod uwagę około 200 czynników opisujących każdą pojedynczą stronę. Waga pojedynczego czynnika nie jest dokładnie znana. Jedne parametry mają większy, a inne mniejszy wpływ na pozycje w wyszukiwarce – dodaje Adam Jońca.

Mimo dość szczelnej polityki informacyjnej Google w tym zakresie, przy SEO można skupić się na szeregu czynników, które znacznie zwiększają szanse na sukces. Kluczowa jest merytoryczna zawartość i wygląd strony. Musi ona zainteresować użytkownika. Bardzo istotna jest także unikalność treści umieszczonych na stronie - Google „nie lubi” piractwa i kopiowania. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dokładne dopasowanie konstrukcji strony do mechanizmów przeszukujących zawartość Internetu. Są to zarówno aspekty czysto techniczne (np. szybkość ładowania, dopasowanie do urządzeń mobilnych), jak i dopasowanie do użytkowników (np. przejrzysty interfejs). Co ciekawe, wiele użytecznych zasad pozycjonowania SEO wywodzi się z klasycznego marketingu. Warto więc monitorować trendy, analizować działania konkurencji, promować się na innych stronach i w mediach społecznościowych, a także cierpliwie budować pozycję rynkową.

Przy SEO łatwo o błędy


Nie można zapominać o doborze odpowiednich partnerów przy SEO. Jeśli powierzymy to zadanie nieodpowiednim osobom, skutki mogą bardzo bolesne dla naszej strony www, a odbudowanie pozycji może zająć bardzo dużo czasu. Swoje błędy popełniają też zleceniodawcy.
- Bardzo często zdarza się, ze firmy nie mają jasno nakreślonych potrzeb, które ma spełnić SEO. W wielu wypadkach jako swój główny cel zakładają osiągniecie najwyższych pozycji w wyszukiwarce, co nie zawsze przekłada się na ilość wizyt na tych stronach, sprzedaż czy satysfakcję użytkowników. Nieraz spotykany jest brak cierpliwości ze strony klientów. Właściciele firm oczekują efektów w przeciągu tygodnia, gdy w rzeczywistości jest to praca na wiele miesięcy – mówi Adam Jońca.

Częstym błędem jest także próba promowania strony, która nie jest atrakcyjna dla użytkownika, np. nie posiada wartościowych treści lub są one niezgodne z jej wstępnym opisem. Taką witrynę szybko opuszczają internauci. Ilość niezadowolonych użytkowników, którzy kontynuują poszukiwania w Google po wizycie na danej stronie, jest także jednym z czynników mających wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wiele witryn nie spełnia minimalnych technicznych wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe.

fot. Marek - Fotolia.com

SEO

Prz działaniach w zakresie SEO warto współpracować z profesjonalistami.


Dotrzeć do celu


Pozycjonowanie strony jest dość wąskim określeniem i stanowi jeden z wielu sposobów promocji w Internecie. Wyszukiwarka jest tylko medium. Jest to jednak medium, z którego korzystają dziennie setki milionów ludzi na całym świecie. Dla wielu stron internetowych ruch z wyszukiwarek stanowi nawet 80% wizyt na stronie. Dlatego ważne jest, by być tam, gdzie są użytkownicy Internetu lub potencjalni klienci. Szereg działań dotyczących promowania strony w Google można prowadzić we własnym zakresie, to nie wiedza tajemna. Korzystając z wiedzy i doświadczenia zewnętrznych agencji mamy jednak pewność, że działania marketingu online będą prowadzone w właściwy sposób.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: