![Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm? [© www.prezydent.pl] Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media-spolecznosciowe/Andrzej-Duda-w-Internecie-hejt-czy-fejm-161413-200x133crop.jpg)
Andrzej Duda cieszy się dużą popularnością w social mediach © www.prezydent.pl
Przeczytaj także: Facebook Komorowskiego, Twitter i Instagram Dudy
Jak wynika z monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów, największe zainteresowanie nowy Prezydent wzbudzał w serwisach społecznościowych i na forach. Od 1 do 10 sierpnia w social mediach opublikowano ponad 50 tys. wpisów na jego temat, z kolei na portalach internetowych 8 tys., a w prasie już tylko 1 tys.Najwięcej informacji, bo ponad 18 tys. pojawiło się w badanych mediach po zaprzysiężeniu na Prezydenta RP od 6 do 9 sierpnia, dla porównania w tygodniu poprzedzającym odnotowano średnio od 2-4 tys. wzmianek dziennie. Gratulacjom oraz miłym słowom na oficjalnym fanpage’u Prezydenta na Facebooku nie było końca: „Gratuluję Panu i życzę spokojnej i owocnej prezydentury. Dobrze się stało, że Polska ma wreszcie Prezydenta uczciwego, z ogromną wiedzą i z klasą. Należą się Panu podziękowania od wszystkich Polaków.”, „Wielce Szanowny Panie Prezydencie prosze przyjac najserdeczniejsze gratulacje!!!!”.
Ciepłe słowa płynęły również z zagranicy: „Wielkie gratulacje z Chicago Panie Prezydencie”, a nawet ze strony wyborców wspierających PO: „Głosowałem na PO i Bronisława, ale jak Pan będzie Prezydentem Wszystkich Polaków, to ja jestem ZA p.s. PO dzisiaj pokazało, że niektórym wychodzi słomka z butów, trzeba umieć przegrywać. Dotyczy to też gwizdów na cmentarzach.” Ten zaskakujący komentarz uzyskał niespełna 1 tys. polubień, a został umieszczony pod jeszcze bardziej zaskakującym materiałem wideo. Świeżo zaprzysiężony Prezydent zwraca się w nim do internautów, dziękując za wsparcie i deklarując aktywność oraz kontakt z nimi w mediach społecznościowych. „Dziękuję za tą możliwość spotkania się z Państwem tutaj, za pośrednictwem sieci, za pośrednictwem Facebook’a, bo internet jest dzisiaj niezwykle istotnym źródłem informacji, kto wie, czy nie najważniejszym (…). I w związku z tym także w polityce, dlatego żeby mówić o sprawach ważnych - internet odgrywa niezwykle istotne znaczenie.”
fot. mat. prasowe
Andrzej Duda - liczba publikacji na przestrzeni czasu
Najwięcej publikacji pojawiło się w dniach 6-9 sierpnia, a więc bezpośrednio po zaprzysiężeniu.
Eksperci zajmujący się marketingiem politycznym, najczęściej wskazują, że to właśnie Barack Obama był prekursorem zmian w strategiach kampanii wyborczych. Jednak świetna znajomość trendów i naśladowanie kampanii amerykańskich, kojarzonych z balonikami i confetti nie wystarczy, jeśli polityk nie wzbudza zaufania. W mediach społecznościowych liczy się autentyczność. Być może to właśnie sprawia, że internetowi wyborcy utożsamiają się z Andrzejem Dudą. Komentują, wspierają, życzą powodzenia, nawet najwięksi oponenci z ciekawością i życzliwością zwracają się w stronę nowego Prezydenta. „Mimo, że nie popieram #AndrzejDuda, bo to nie człowiek z mojej bajki, to szczerze życzę mu wszystkiego dobrego. Pomyślnej prezydentury!” – pisze użytkownik Twitttera.
fot. mat. prasowe
Komentarze internautów
"Z dumą mówię mój prezydent" to jeden z komentarzy internautów.
fot. mat. prasowe
Andrzej Duda - publikacje pozytywne i negatywne
Większość publikacji na temat prezydenta miało wydźwięk pozytywny.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)