Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
2015-08-13 13:14
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
Telewizja w natarciu
Biorąc pod uwagę wydatki wszystkich sieci handlowych w podziale na medium, telewizja była największym reklamobiorcą – wynika z danych IMM. Na reklamę w stacjach telewizyjnych sieci handlowe wydały łącznie ponad 147 mln złotych, zaś na reklamy radiowe – 144 mln. Stacje telewizyjne najwięcej zyskały dzięki reklamom Lidla (prawie 70 mln złotych). Drugi pod względem wydatków w telewizji Carrefour wzbogacił stacje telewizyjne o 21 mln złotych. Wśród reklam radiowych pod względem wydatków również królowały te dwie sieci, zostawiając odpowiednio 50 i 20 mln złotych.
Wielka majówka z ośmiorniczkami w tle
W kontekście oferty majówkowej i grillowej w mediach społecznościowych najczęściej wymieniano Biedronkę, Tesco i Lidla. Klienci sklepów informowali się wzajemnie o promocjach oraz nowych produktach w poszczególnych sieciach, czasem niekonwencjonalnych „w Biedronce są pianki na patyku specjalnie na grilla, pytaj sprzedawcę” – pisał internauta. Kolejny zastanawiał się czy ze słynnych ośmiorniczek z Biedronki można przyrządzić dania grillowe. Ośmiorniczki z Biedronki stały się bowiem bardzo popularne po ujawnieniu „afery taśmowej” i porównaniu cen potraw w restauracji i tych przygotowanych z produktów kupionych w dyskoncie.
„Napisz z kim chciałbyś spotkać się przy grillu i dlaczego?” zapytało Tesco i uczestnicy social mediów chętnie odpowiedzieli na to pytanie. Zakres odpowiedzi był bardzo szeroki: od siostrzenicy Agnieszki, poprzez najbliższych przyjaciół, do Roberta Makłowicza czy sir Jacoba Edwarda Kohena, twórcy sieci Tesco.
fot. mat. prasowe
Wzmianki o sieciach handlowych w kontekście grillowania
Najczęściej w kontekście grillowania wspominano o Biedronce
2 miliony książek i inne promocje
W II kwartale 2015 roku uczestnicy social mediów tradycyjnie już chętnie dyskutowali na temat atrakcyjnych okazji i promocji przygotowanych przez sieci handlowe. Czytelnicy i bibliofile zwrócili uwagę na akcję „Dwa miliony książek w cenie 4.99 zł”, przygotowaną przez sieć Biedronka. Lidl stał się bohaterem filmów i relacji z dnia, w którym w sklepie pojawiły się Crocsy. Te popularne letnie klapki w bardzo przystępnych cenach spowodowały, że do sklepów udało się wielu klientów, którzy stoczyli prawdziwą walkę o możliwość ich zakupu.
Na Facebooku, Twitterze, blogach i forach najczęściej w kontekście promocji i wyprzedaży mówiono o Biedronce i Lidlu. Trzecią i niezagrożoną pozycję tradycyjnie już utrzymało Tesco.
fot. mat. prasowe
Wzmianki o sieciach handlowych w kontekście promocji
Na Facebooku, Twitterze, blogach i forach najczęściej w kontekście promocji i wyprzedaży mówiono o Biedronce i Lidlu
Informacje o badaniu:
Analizie poddano ponad 100 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Lidl, Biedronka, Tesco, Kaufland, Carrefour, Żabka, Intermarche, Alma, POLOmarket oraz Netto. W cytatach zachowano pisownię oryginalną.
Wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 kwietnia a 30 czerwca 2015 roku.
Magdalena Zapaśnik, Ekspert Działu Analiz i Przekazów Mediowych,
![Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016 [© hxdyl - Fotolia.com] Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Boze-Narodzenie/Sieci-handlowe-w-social-mediach-III-kw-2016-183928-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)