Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie
2015-08-21 10:54
Przeczytaj także: E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?
Jak sprawić, aby internauci częściej robili zakupy w Internecie? To pytanie bez wątpienia zaprząta głowy wielu e-sprzedawców. Odpowiedź na nie mogą znaleźć w najnowszym raporcie o rynku e-commerce. Okazuje się, że czynnikiem motywującym do wydawania pieniędzy w sieci byłyby niższe koszty dostawy. Tak odpowiada aż 71 proc. użytkowników komputerów stacjonarnych, 69 proc. użytkowników laptopów, 66 proc. użytkowników smartfonów i 62 proc. użytkowników tabletów. Niezależnie od wykorzystywanego urządzenia większość respondentów wskazuje też na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez internet.
– Wysokie koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych czynników, który zniechęca internatów do robienia zakupów online. Sklepy, które obniżają koszty transportu towaru, a tym samym stosują korzystną politykę dostaw, są chętniej i częściej odwiedzane przez e-konsumentów – komentuje Karolina Karaś z firmy Gemius.
– Niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu. Taki zabieg nie przynosi jednak długofalowych korzyści. Wynika to z tego, że ponad połowa internautów odwiedzających sklepy internetowe korzysta także z porównywarek cen. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że konsument, który to zauważy, nie skorzysta po raz kolejny z oferty danego sklepu – mówi Karaś.
Ważna nie tylko cena dostawy i towaru
Ale dla e-klientów ważna jest nie tylko cena. Jedna piąta z nich deklaruje, że częściej kupowaliby w sieci, gdyby jakość sprzedawanych produktów była wyższa, obsługa klienta lepsza, a korzystanie z e-sklepów łatwiejsze.
fot. mat. prasowe
5 powodów skłaniających do częstszych e-zakupów
Dla kupujących najważniejsze znaczenie ma atrakcyjna cena, tak produktu, jak i dostawy
![Cross-border napędza polski e-commerce [© ijeab na Freepik] Cross-border napędza polski e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-przez-internet/Cross-border-napedza-polski-e-commerce-261687-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)