Planowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?
2015-08-27 11:02
Internet niezbędny do planowania wakacji © cunaplus - Fotolia.com
Przeczytaj także: Facebook rządzi turystyką?
Jak sprawnie planować?
W niektórych przypadkach planowanie wakacji może okazać się nie lada wyzwaniem. Tak dzieje się zwłaszcza wówczas, gdy w podróży towarzyszą nam dzieci bądź, gdy dysponujemy znacznie okrojonym budżetem. Niezależnie jednak od rodzaju barier, jakie przychodzi nam przełamywać, mamy jedno narzędzie, którym je zwalczamy: internet.
Internet to kluczowe rozwiązanie, którym posługują się polscy urlopowicze – 56% z nas uważa go za niezbędny już w trakcie planowania wakacji, a dla 95% ma on zasadnicze znaczenie w trakcie samej wycieczki lub wyjazdu. Do czego tak bardzo potrzebna jest nam sieć?
- Po pierwsze, internet okazuje się niezastąpionym źródłem informacji o najtańszych ofertach wakacyjnych (takich jak np. pakiety urlopowe, wycieczki, transport czy zakwaterowanie).
- Ponadto, internet pomaga w wyszukiwaniu szczegółowych informacji odnośnie miejsca, do którego podróżujemy (w tym m. in. o średnich cenach, punktach gastronomicznych, atrakcjach turystycznych, służbie zdrowia, bezpieczeństwie, zwyczajach i polityce wizowej czy imigracyjnej).
Okazuje się, że w obu przypadkach, kanały online są popularniejsze od swoich odpowiedników offline - tylko 12% osób wyszukuje oferty i tylko 5% szczegółowych informacji w siedzibie agencji lub przez telefon. W tym samym czasie, odpowiednio 78% i 18% wykorzystuje w tym celu stronę internetową biura lub jej profil w mediach społecznościowych. Warto również pamiętać o wyjątkowej popularności samych wyszukiwarek internetowych i innych portali podróżniczych.
Na co się decydujemy I dlaczego?
Polscy turyści od dłuższego czasu przestają się interesować pakietami wakacyjnymi w stylu all-inclusive w zamkniętych i luksusowych ośrodkach. Najbardziej kuszący dla nas rodzaj wypoczynku to ten relaksujący, a dopiero następnie słoneczny i przygodowy. Polacy wybierają najczęściej pobyt w hotelach (26%) i wynajętych apartamentach/domach (24%), ale pobyt u rodziny (14%) lub przyjaciół (11%) również jest całkiem popularny.
fot. mat. prasowe
Wyniki badania - infografika
Jeżeli chodzi o wybór miejsca, w którym chcemy spędzić urlop, duże znaczenie ma cena (53% Polaków wybiera ją jako jeden z najważniejszych czynników), następnie dobre opinie wśród recenzentów lub znajomych (43%). Jednocześnie, w trakcie wyboru miejsca pobytu, połączenie Wi-Fi jest jednym z najważniejszych elementów dla 20% Polaków. Oznacza to, że dostęp do skrzynki mailowej, media społecznościowe i inne usługi online są dla nas ważniejsze niż np. dodatkowe wyposażenie ośrodka czy rodzinna atmosfera. Lubimy mieć również wiele możliwości uregulowania płatności – ten czynnik jest ważny dla 22% badanych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)