eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPlanowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?

Planowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?

2015-08-27 11:02

Planowanie wakacji bez Internetu: czy to jeszcze możliwe?

Internet niezbędny do planowania wakacji © cunaplus - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Zaledwie 1/4 Polaków zdołała wykorzystać swój urlop - głosi najnowszy raport PayPal i GFK, z czego spora, bo 6-procentowa rzesza planuje wyjazd dopiero w okresie październik-grudzień. Do tego nie zanosi się, aby były to długie i drogie wakacje. Ponad 25% badanych utrzymuje, że ich urlop na przestrzeni całego roku to zaledwie 7 dni, a niemal połowa nie zamierza na niego wydać więcej niż 2 tysiące złotych. Niezależnie jednak od tego, na jak długo i za ile wyjeżdżamy, do podróży lubimy być przygotowani. W tym celu zasięgamy informacji w najróżniejszych źródłach.

Przeczytaj także: Facebook rządzi turystyką?

Jak sprawnie planować?


W niektórych przypadkach planowanie wakacji może okazać się nie lada wyzwaniem. Tak dzieje się zwłaszcza wówczas, gdy w podróży towarzyszą nam dzieci bądź, gdy dysponujemy znacznie okrojonym budżetem. Niezależnie jednak od rodzaju barier, jakie przychodzi nam przełamywać, mamy jedno narzędzie, którym je zwalczamy: internet.

Internet to kluczowe rozwiązanie, którym posługują się polscy urlopowicze56% z nas uważa go za niezbędny już w trakcie planowania wakacji, a dla 95% ma on zasadnicze znaczenie w trakcie samej wycieczki lub wyjazdu. Do czego tak bardzo potrzebna jest nam sieć?
  • Po pierwsze, internet okazuje się niezastąpionym źródłem informacji o najtańszych ofertach wakacyjnych (takich jak np. pakiety urlopowe, wycieczki, transport czy zakwaterowanie).
  • Ponadto, internet pomaga w wyszukiwaniu szczegółowych informacji odnośnie miejsca, do którego podróżujemy (w tym m. in. o średnich cenach, punktach gastronomicznych, atrakcjach turystycznych, służbie zdrowia, bezpieczeństwie, zwyczajach i polityce wizowej czy imigracyjnej).

Okazuje się, że w obu przypadkach, kanały online są popularniejsze od swoich odpowiedników offline - tylko 12% osób wyszukuje oferty i tylko 5% szczegółowych informacji w siedzibie agencji lub przez telefon. W tym samym czasie, odpowiednio 78% i 18% wykorzystuje w tym celu stronę internetową biura lub jej profil w mediach społecznościowych. Warto również pamiętać o wyjątkowej popularności samych wyszukiwarek internetowych i innych portali podróżniczych.

Na co się decydujemy I dlaczego?


Polscy turyści od dłuższego czasu przestają się interesować pakietami wakacyjnymi w stylu all-inclusive w zamkniętych i luksusowych ośrodkach. Najbardziej kuszący dla nas rodzaj wypoczynku to ten relaksujący, a dopiero następnie słoneczny i przygodowy. Polacy wybierają najczęściej pobyt w hotelach (26%) i wynajętych apartamentach/domach (24%), ale pobyt u rodziny (14%) lub przyjaciół (11%) również jest całkiem popularny.

fot. mat. prasowe

Wyniki badania - infografika

2/3 Polaków nie było jeszcze w tym roku na wakacjach.


Jeżeli chodzi o wybór miejsca, w którym chcemy spędzić urlop, duże znaczenie ma cena (53% Polaków wybiera ją jako jeden z najważniejszych czynników), następnie dobre opinie wśród recenzentów lub znajomych (43%). Jednocześnie, w trakcie wyboru miejsca pobytu, połączenie Wi-Fi jest jednym z najważniejszych elementów dla 20% Polaków. Oznacza to, że dostęp do skrzynki mailowej, media społecznościowe i inne usługi online są dla nas ważniejsze niż np. dodatkowe wyposażenie ośrodka czy rodzinna atmosfera. Lubimy mieć również wiele możliwości uregulowania płatności – ten czynnik jest ważny dla 22% badanych.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: