Jeśli wakacje, to w górach. Groupon odkrywa preferencje Polaków
2015-08-31 12:42
Kim jest przeciętny"smart shopper"? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wakacje 2015: Jak Polacy spędzą urlop?
Oferta Groupon Travel Polska obejmuje obecnie już ponad 750 wyjazdów, które dostępne są na stronie internetowej i poprzez aplikację mobilną. Niemal 61% wyjazdów to wycieczki krajowe. Okazuje się również, że w tym roku najpopularniejszą destynacją okazały się góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. To zmiana względem zeszłego roku, kiedy to najczęściej wybieraliśmy Bałtyk. Na wypoczynek nad jeziorami decyduje się zaledwie 14% klientów.Polacy lubią spędzać urlop za granicą. W ostatnim czasie można zaobserwować jednak zmieniająca się formułę tych wyjazdów. Spada popularność Egiptu i Tunezji na rzecz Europy południowej, jak również wschodniej i centralnej. Ponadto, coraz lepiej znając okoliczne kraje, nasi rodacy czują się tam swobodnie, co z kolei wpływa na popularność wycieczek z dojazdem własnym. Zakup po niższej cenie pobytu hotelowego wraz z określonym pakietem usług i atrakcji, w połączeniu z absolutną swobodą wyboru terminu oraz sposobu dojazdu, jest dokładnie tym czego poszukują klienci.
Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi Klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej. – powiedział Tomasz Wacławski, Dyrektor działu Travel, Groupon Polska.
fot. mat. prasowe
Kim jest przeciętny"smart shopper"?
Newslettery Groupona docierają do niemal 9 milionów użytkowników Po przeprowadzeniu ankiety wśród osób, które niedawno wykupiły wycieczkę dowiedzieliśmy się, że:
- aż 88,2% klientów planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt
- przy czym 43% już w przeciągu najbliższego roku
Polacy chętnie wracają w miejsca, które się im spodobały i do których mają zaufanie. Urlop to czas na tyle ważny, że czasami nie chcemy ryzykować i wybieramy sprawdzone i ulubione miejsce.
fot. mat. prasowe
Gdzie w Polsce wypoczywają rodacy?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)