eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyWakacje 2015: interwencje assistance

Wakacje 2015: interwencje assistance

2015-09-04 09:54

Wakacje 2015: interwencje assistance

Holowanie pojazdu © ThamKC - Fotolia.com

Tegoroczne wakacje dobiegły już niestety końca. Nadszedł zatem czas podsumowań - z cyklicznego raportu Europ Assistance Polska wynika, że Polacy, którzy wykupili assistance, najczęściej wymagali pomocy w przypadku zdarzeń związanych z samochodami (65%) oraz ze zdrowiem (11%).

Przeczytaj także: Zima 2014/2015: interwencje assistance

Na tegorocznych wakacjach kładły się cieniem wydarzenia polityczne, co nie pozostało bez wpływu na wybory urlopowych destynacji. Polacy znacznie rzadziej decydowali się na wypoczynek w arabskich kurortach, częściej odwiedzali europejskie.

Dane przedstawione przez Europ Assistance Polska dowodzą, że wakacyjne interwencje assistance przeważnie zgłaszano z terytorium naszego kraju, gdzie pomocy potrzebowało 79% ubezpieczonych. Z kolei za granicą pomoc ubezpieczycieli najbardziej potrzebna okazała się turystom w Niemczech (4%), a także w Chorwacji (3%) i we Włoszech ( 2%).

O rosnącej świadomości ubezpieczeniowej Polaków mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska:
- Z roku na rok obserwujemy większe zainteresowanie polisami ubezpieczenia turystycznego, przybywa tez osób korzystających ze świadczeń. Według badania Europ Assistance Polska, ponad 60% Polaków deklaruje zakup ubezpieczenia podróżnego, zaś 7% posiada takie ubezpieczenie w ramach innych ofert (np. karty kredytowej w banku). W tegorocznym sezonie zauważyliśmy spadek liczby spraw z zagranicy. Niewątpliwie jest to efekt tego, że większość Polaków spędziła wakacje w kraju.– wyjaśnia.

65 % wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze w przypadku awarii lub kolizji. W takiej sytuacji firma najczęściej organizowała holowanie pojazdu, co stanowiło ok. 68% interwencji w ramach assistance samochodowego. Z kolei usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia stanowiło 17% spraw, a 15% klientów skorzystało z organizacji pojazdu.

Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 11% wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 84% wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Konsultacji medycznej potrzebowało 8% klientów, zaś 6% wymagało leczenia ambulatoryjnego. Polisa ubezpieczenia podróżnego okazała się bardzo pomocna w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu – 5% interwencji oraz utraty lub zagubienia bagażu – 3%.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: