Monitoring mediów: gwiazdy "Małych Gigantów" żyłą złota dla TVN
2015-09-04 08:02
Bujakiewicz, Chajzer, Chylińska, Wojewódzki - giganci programów telewizyjnych © Ezume Images - Fotolia.com
Przeczytaj także: Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
Przeprowadzona analiza domu mediowego Lowe Media sprawdza przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej dochodowych celebrytów. Raport dotyczy okresu od początku stycznia do końca czerwca 2015 r.Okazuje się, że program „Kuchenne rewolucje”, prowadzony przez Magdę Gessler, przynosi stacji TVN pokaźne zyski. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku na kolejnej edycji programu stacja zarobiła 57 mln złotych.
Na podium zestawienia Lowe Media z zarobioną sumą ponad 50 mln zł znalazł się Bronisław Cieślak, twarz serialu „Malanowski i Partnerzy” (Polsat) oraz Ewa Drzyzga, gospodyni talk show „Rozmowy w toku” (TVN) z wynikiem 46 mln zł. Czwarte miejsce i ponad 42 mln złotych to wynik jurorów programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, którymi są: Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, DJ Adamus, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski. Zaledwie 4 mln zł mniej przynieśli stacji TVN „Mali Giganci” z Agnieszką Chylińską, Katarzyną Bujakiewicz, Kubą Wojewódzkim i Filipem Chajzerem. W TOP10 znalazły się także programy: „Nasz nowy dom”, „Dancing with the Stars”, „Mamy Cię”, „Jaka to melodia” i „Must Be The Music”.
„Mali Giganci” na szczycie
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotował raport dotyczący medialności gwiazd poszczególnych programów telewizyjnych z zestawienia Lowe Media.
Zdecydowanymi liderami badania zostali przedstawiciele „Małych Gigantów”. W pierwszej połowie tego roku o Wojewódzkim, Chylińskiej, Bujakiewicz i Chajzerze opublikowano łącznie prawie 11 tys. doniesień medialnych, dzięki którym oni i program zyskali promocję wartą blisko 150 mln złotych. 43 proc. tych materiałów nawiązywało do Kuby Wojewódzkiego, który jest jednocześnie prowadzącym autorskiego programu.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat gwiazd występujących w wymienionych programach telewizyjnych
Na drugim miejscu uplasowali się jurorzy „Dancing with the Stars”, zapewniając stacji promocję za 83,8 mln złotych. Liczba publikacji na temat Andrzeja Grabowskiego, Krzysztofa Ibisza, Beaty Tyszkiewicz, Anny Głogowskiej oraz Iwony Pavlović wyniosła 8,8 tys. Największy udział w tak wysokim wyniku miał Andrzej Grabowski.
fot. mat. prasowe
Wartość ekwiwalentu reklamowego na temat gwiazd występujących w programach telewizyjnych
Ostatnie miejsce na podium zajęli odpowiednio: pod względem liczby publikacji reprezentanci „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” z wynikiem 7,8 tys. materiałów (AVE na poziomie 79,6 mln zł), z kolei jeśli chodzi o wartość ekwiwalentu reklamowego – „Must Be The Music” – 80,8 mln zł (5881 publikacji).
W przypadku programów, w których występuje tylko jedna znana osoba, liderem została Magda Gessler, w nawiązaniu do której dziennikarze napisali 3,4 tys. informacji. Za nią uplasował się Robert Janowski z wynikiem 1,3 tys. materiałów.
Media ogólnopolskie i regionalne
Na największe wsparcie mediów ogólnopolskich mogła liczyć Katarzyna Dowbor, prowadząca „Nasz nowy dom” (74 proc. przekazu), Ewa Drzyzga - „Rozmowy w toku” (72 proc. przekazu) gwiazdy formatu „Mali Giganci” oraz Marcin Prokop i Szymon Hołownia, reprezentujący „Mamy Cię” (po 63 proc.).
Natomiast źródła regionalne często pisały o Robercie Janowskim z „Jaka to melodia” (71 proc.), przedstawicielach tanecznego programu „Dancing with the Stars” (59 proc.) i Bronisławie Cieślaku, odtwórcy roli detektywa w „Malanowski i Partnerzy” (58 proc.).
fot. mat. prasowe
Rozkład w czasie publikacji na temat gwiazd występujących w wymienionych programach telewizyjnych
Zazwyczaj największa liczba publikacji w nawiązaniu do przedstawicieli analizowanych audycji tv przypadała na początek wiosennej ramówki.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)