Opłacalne mikropłatności
2006-01-03 01:04
Klienci, gdy płacą kartą kredytową lub debetową za zakupy online, wydają mniej niż 5 dolarów - wynika z nowego raportu Ipsos-Insight i Peppercoin.
Przeczytaj także: Zakupy online: serwisy płatności zyskują na znaczeniu
Według zebranych danych, zakupy w sklepie internetowym na kwotę nawet poniżej 2 dolarów, stały się dużo bardziej popularne niż rok wcześniej. Do grudnia, takich zakupów dokonało 20 milionów Amerykanów. To oznacza wzrost o 23% w porównaniu z wrześniem 2004 i o 305% w porównaniu z październikiem 2003. eMarketer szacuje, że jest około 115 milionów Amerykanów, dokonujących zakupów w sklepach internetowych.Mikropłatności online osiągnęły wzrost, dzięki popularności sklepów muzycznych online, które oferują internautom zakup piosenek, za 1 lub 2 dolary. Na rynku płatności online dominują karty kredytowe, których używa 79% klientów sklepów w USA. Dosyć popularną formą jest paypal(43%) i karty debetowe(39%) (Forrester Research).
Trend do mikropłatności online, dokonywanych za pomocą karty kredytowej nie jest ograniczony tylko do sfery Internetu. Coraz częściej sprzedawcy akceptują karty kredytowe, nawet w przypadku niewielkiej kwoty zakupu, ponieważ chcą mieć wyższe obroty. Brak popularności tych płatności jest spowodowany między innymi, niekorzystnymi umowami z wydawcami kart. Najczęściej zawarty jest w nich punkt dotyczący minimalnej kwoty płatności kartą, za którą sklep nie musi płacić prowizji ale i to się powoli zmienia.
W badaniu wzięło udział 1115 osób z USA, powyżej 12-go roku życia.
Za: Micropayments Proliferate,13/12/05, emarketer.com
Przeczytaj także:
Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?
oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL