Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
2015-09-11 12:14
Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
Polsat ulubieńcem reklamodawców, telewizja najsilniejszym medium
Po raz kolejny Polsat zyskał największą przychylność reklamodawców w branży finansowej – na promocję w tej stacji w II kwartale 2015 roku wydano 74,3 mln złotych, czyli o ponad 20 mln złotych więcej niż w poprzednim kwartale. Reklamodawcy, którzy najchętniej korzystali z czasu antenowego Polsatu to Visus Finance oraz PKO Bank Polski i Provident. Wśród stacji radiowych prym wiedzie Radio RMF FM, które pomiędzy kwietniem a czerwcem zarobiło 11 mln złotych – na reklamy w tej stacji postawiły przede wszystkim banki – Euro Bank oraz PKO BP. W prasie najwięcej w II kwartale zyskał dziennik „Fakt”, na którego łamach reklamodawcy z branży finansowej zamieścili materiały promocyjne za sumę 2,5 mln złotych. Najwięcej pieniędzy na reklamę w „Fakcie” przeznaczył SKOK.
Reklamodawcy najchętniej przeznaczali środki na promocję w telewizji – aż 84 procent środków wydanych na reklamę przez branżę finansową trafiło do stacji telewizyjnych.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy mediów w wydatkach na reklamę
Instytucje finansowe zdecydowanie najchętniej wybierają telewizję do reklamowania swoich produktów
Oszczędzaj i zyskuj – konta osobiste popularniejsze niż kredyty
Najchętniej reklamowanym produktem w okresie od kwietnia do czerwca 2015 r. okazały się, podobnie jak w poprzednim kwartale, pożyczki gotówkowe – reklamodawcy przeznaczyli na nie aż 119,5 mln złotych.
Wśród reklamodawców z tej kategorii najbardziej intensywnie promowali swoje usługi Vivus Finance oraz Provident. Pierwszy postawił na zachęcenie do skorzystania z pierwszej pożyczki za darmo, mówiąc „jest okazja, są pieniądze”, drugi zachęca do udziału w „akcji-kalkulacji” i przekonuje, że przy szybkiej spłacie pożyczki oddajemy jedynie tyle, ile pożyczyliśmy.
Na drugim miejscu produktowym uplasowały się konta osobiste z kwotą ponad 87 mln złotych. Banki postawiły na konta osobiste w systemie 0 zł za prowadzenie, a także dodawały liczne benefity dla osób, które skorzystają z proponowanych promocji (bezpłatne wizyty fachowców, zwrot pieniędzy za zakupy). W tej kategorii największymi reklamodawcami okazały się Bank BPH oraz Credit Agricole Bank Polska. W reklamie tego ostatniego banku znana francuska aktorka Juliette Binoche przekonywała, że każdy może dostać nawet 1000 złotych premii, jeżeli otworzy konto osobiste w banku Credit Agricole.
fot. mat. prasowe
TOP 5 produktów finansowych pod względem wydatków reklamowych
Najchętniej reklamowanym produktem w całym II kwartale 2015 r. okazały się pożyczki gotówkowe - na ten cel przeznaczono blisko 120 mln zł
Polityka i ataki hakerskie - gorąco na Facebooku i Twitterze
Internauci w dyskusjach o instytucjach i produktach finansowych w II kwartale 2015 roku najczęściej poruszali temat PZU, PKO Banku Polskiego oraz Banku Zachodniego WBK. Nazwy tych reklamodawców na blogach, forach oraz serwisach społecznościowych padały w badanym okresie ponad 38 tysięcy razy. Najpopularniejszym miejscem internetowej dyskusji o instytucjach finansowych jest Facebook, przed Twitterem i serwisem forum-kredytowe.pl.
W przypadku największego polskiego ubezpieczyciela pozytywne opinie zebrał pilotażowy program przygotowany dla najmłodszych „PZU ulubiona zabawka”, który miał na celu wyjaśnienie dzieciom, jak działa ubezpieczenie. Przygotowany z tej okazji film promocyjny zdobył statuetkę na gali KTR w kategorii Active Advertising. A internauci pisali tak: „Super sprawa! To nie prima aprilis! #PZU #fajnaakcja „PZU Ulubiona Zabawka”. Bardzo dużą popularność w analizowanym kwartale wśród internautów w kontekście PZU miał film ujawniony przez Zbigniewa Stonogę o politycznych układach podczas nocy poprzedzającej wybuch afery PZU w 2002 roku.
PKO BP w minionym kwartale było łakomym kąskiem dla hakerów – oszuści wysyłali do klientów banku maile w celu wyłudzenia danych – wiadomość ta często gościła na profilach facebookowych i twitterowych użytkowników sieci i stała się przyczynkiem do dyskusji o bezpieczeństwie w sieci.
Publikacje dziennikarskie, w których pojawiały się nazwy wszystkich czołowych reklamodawców w branży, pojawiały się najczęściej w formie doniesień agencyjnych (biznes.pap.pl) oraz na stronie bankier.pl
O raporcie:
Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.04.2015 a 30.06.2015.
Magdalena Zapaśnik, Ekspert w Dziale Analiz Przekazów Mediowych,
![Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r. [© ewakubiak - Fotolia.com] Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Branza-finansowa-a-wydatki-na-reklame-IV-kw-2015-r-174864-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)