E-zakupy w wydaniu mężczyzn
2015-09-16 08:05
Ile mężczyźni wydają na e-zakupy? © carballo - Fotolia.com
Wygoda i oszczędność czasu sprawiają, że zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze. Gemius przyjrzał się, jak wygląda aktywność zakupowa męskiej części internautów. Okazuje się, że blisko połowa z nich nabywa przedmioty nie wychodząc w domu, przy czym najwięcej w skali miesiąca wydają na buty.
Przeczytaj także: Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Według najnowszego raportu o rynku e-commerce 47 proc. mężczyzn korzystających z sieci robi zakupy przez internet, a 28 proc. ankietowanych panów deklaruje, że w ciągu roku zwiększy swoje wydatki na zakupy online.W skali miesiąca mężczyźni wydają najwięcej na obuwie – średnio 81 zł. Na drugim miejscu znajduje się odzież, dodatki i akcesoria (57 zł), a na trzecim – książki, płyty i filmy (40 zł). Z kolei w ciągu sześciu miesięcy najwięcej pieniędzy panowie przeznaczyli na sprzęt RTV/AGD – średnio 129 zł. Na drugim miejscu znalazły się telefony, smartfony i tablety (średnio 113 zł).
Przyszłość pod znakiem e-zakupów
W przeprowadzonym badaniu respondenci mieli możliwość wskazania, jakie produkty dopiero zamierzają kupić w sieci. Mężczyźni częściej niż kobiety deklarowali przyszłe e-zakupy w większości badanych kategorii produktów, jednak różnica była szczególnie widoczna w przypadku trzech z nich: samochody i części samochodowe (34 proc. panów i 17 proc. pań rozważa zakup), telefony, smartfony, tablety i akcesoria (38 proc. vs 25 proc.) oraz sprzęt komputerowy (36 proc. vs 25 proc.)
Po pierwsze, istnieją pewne kategorie produktów, które chcąc nie chcąc są przynależne mężczyznom. To z kolei determinuje konieczność podejmowania umiejętnych działań promocyjnych przez e-sklepy. Po drugie, wydaje się, że koszty dostawy stanowią istotny element procesu decyzyjnego, nawet w przypadku towarów z górnej półki. Po trzecie, deklaracje co do wzrostu wydatków na zakupy online jasno wskazują, że e-handel jest na ścieżce dalszego dynamicznego rozwoju wśród tak ciekawej grupy docelowej jaką są mężczyźni – uważa profesor Grzegorz Mazurek, ekspert od handlu elektronicznego z Akademii Leona Koźmińskiego.
fot. mat. prasowe
Wydatki mężczyzn na e-zakupy
Przeczytaj także:
e-Zakupy poza Unią Europejską a podatki. Poradnik dla konsumentów.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
e-zakupy, zakupy online, zakupy w sieci, badania internautów, mężczyźni, zachowania konsumenta
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)