Aparaty cyfrowe w Polsce VII-IX 2005
2006-01-05 00:32
O 93,5% wzrosła w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych w trzecim kwartale 2005 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego - ocenia IDC Polska.
Przeczytaj także: Komórki "napędzają" rynek fotografii cyfrowej
Według najnowszego badania firmy analitycznej IDC, producenci sprzedali w III kwartale do wszystkich kanałów dystrybucji ponad 247 tys. aparatów cyfrowych. Wstępne dane sugerują, że w czwartym kwartale 2005 liczba sprzedanych aparatów wyniosła około 300 tys., na co wpłynęła przede wszystkim gorączka przedświątecznych zakupów. Znaczne spadki cen zahamowały nieco wzrost obrotów. Mimo to wartość rynku w III kwartale 2005 r. zwiększyła się o 79.9% w porównaniu z tym samym okresem roku 2004 osiągając poziom 53,86 milionów Euro.– „Pomimo bardzo dobrych wyników całego rynku, w trzecim kwartale 2005 r. nie wszyscy gracze zanotowali wzrost” – twierdzi Joanna Pupkowska, analityk polskiego oddziału IDC. – „Z 21 producentów mających znaczące obroty na polskim rynku, 10 zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z poprzednim kwartałem. Warto zaznaczyć, że łączny udział trzech największych graczy w tym segmencie nieznacznie spadł. Świadczy to o rosnącej sile pozostałych konkurentów.”
Rynek aparatów cyfrowych w Polsce charakteryzuje się niskim stopniem konsolidacji, co jest typową cechą młodych, szybko rosnących rynków. Gwałtowny rozwój nowych technologii związanych z tym segmentem produktowym sprawi, że producenci będą podnosić nakłady na wprowadzanie i promocję nowych modeli.
fot. mat. prasowe
– „Między producentami toczy się wyścig w zakresie rozdzielczości oferowanej przez poszczególne modele” – twierdzi Nickolay Grigorov, koordynator badania w regionie CEMA. – „W I kwartale 2005 r. do tzw. średniej półki należały przede wszystkim modele o rozdzielczości 3 megapikseli, podczas gdy w II i III kwartale najczęściej kupowane były aparaty 4-megapikselowe. Czwarty kwartał 2005 był już zdominowany przez aparaty z rozdzielczością matrycy 5-megapikseli.”
fot. mat. prasowe
Wielkość polskiego rynku aparatów cyfrowych w 2005 roku, według wstępnych danych, to ponad 900 tys. sztuk. Prognozy IDC wskazują, że rynek powinien wzrosnąć do ponad miliona sztuk w roku 2006.
– „Ani sam rynek, ani technologia z nim związana nie osiągnęły jeszcze maksymalnej dynamiki” – tłumaczy Joanna Pupkowska. – „Dlatego też obok grupy nabywców kupujących swój pierwszy aparat, coraz liczniejsza będzie grupa klientów, którzy motywowani innowacjami technologicznymi, będą kupowali kolejne modele.”
Przeczytaj także:
Aparaty cyfrowe na topie
![Aparaty cyfrowe na topie [© Scanrail - Fotolia.com] Aparaty cyfrowe na topie](https://s3.egospodarka.pl/grafika/rynek-aparatow-cyfrowych/Aparaty-cyfrowe-na-topie-apURW9.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
rynek aparatów cyfrowych, sprzedaż aparatów cyfrowych, rynek fotografii cyfrowej