Jak mobile zmienia polski biznes?
2015-09-18 09:10
Jak mobile zmienia polski biznes? © vege - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nie ma e-commerce bez nowoczesnych płatności online
Mobile - sprawca konsumenckiej metamorfozy
Do mobilnych zakupów przyznaje się już 25 proc. polskich konsumentów, który cenią sobie je przede wszystkim za wygodę i oszczędność, tak czasu, jak i pieniędzy. Obecnie m-commerce jest odpowiedzialne już za około 10% wszystkich transakcji w naszym kraju, a 4 na 10 Polaków deklaruje, że chociaż raz zapłaciło telefonem.
Jednocześnie okazuje się, że technologia tak dalece nas wciągnęła, że jedno urządzenie to już za mało - podczas robienia zakupów statystyczny internauta wykorzystuje średnio 1,6 urządzenia. Ci, którzy rozpoczynają proces zakupowy od urządzenia mobilnego, zazwyczaj finalizują transakcję na komputerze. Można zatem powiedzieć, że urządzenia mobilne to rodzaj wystaw sklepowych, dzięki którym spokojnie możemy przyjrzeć się, co proponują sprzedawcy.
Rosną wydatki na reklamę mobilną
Warto zwrócić uwagę, że w ciągu ostatniego roku ilość sesji z urządzeń mobilnych na całym świecie wzrosła o 20%, z kolei współczynnik konwersji dokonywanych za pomocą tych urządzeń wzrósł o blisko 30%. Wraz za tym rosną globalne wydatki na reklamę mobilną. W 2015 roku wydano na nią ponad 68 miliardów dolarów. Szacuje się, że w 2019 roku będzie to prawie 200 miliardów dolarów! Co ciekawe w USA wydatki na reklamę mobilną już przewyższyły te ponoszone na reklamę na desktopie.
fot. mat. prasowe
Korzystanie ze smartfonów i ruch mobilny
Mobile w Polsce
Niestety w Polsce tylko 5% firm posiada strony dostosowane do wyświetlania na smartfonach czy tabletach. Ważne jednak, że blisko połowa właścicieli polskich firm twierdzi, że w najbliższym czasie wdroży rozwiązania mobilne. Jest to istotne również ze względu na nowy algorytm Google, który od 21 kwietnia 2015 roku premiuje strony dostosowane do urządzeń mobilnych, plasując je wyżej w wynikach wyszukiwania.
fot. mat. prasowe
Polacy na zakupach mobilnych
Ogromny potencjał Internet of Things
To jeden z ciekawszych trendów. Szacuje się, że do 2020 roku na świecie będzie ok. 20 mld urządzeń połączonych z Internetem, które będą w stanie komunikować się ze smartfonem oraz między sobą. Blisko 14% Polaków deklaruje, że już korzysta z inteligentnych urządzeń do domu, z kolei 41% pytanych twierdzi, że rozważa skorzystanie z nich w najbliższej przyszłości. Coraz popularniejsze stają się także beacony, które znajdują powszechne zastosowanie m.in. w galeriach handlowych.
fot. mat. prasowe
Multiscreening i mobilność polskich firm
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)