eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramyProgramy do wystawiania faktur i księgowania: który wybrać?

Programy do wystawiania faktur i księgowania: który wybrać?

2015-09-24 00:50

Programy do wystawiania faktur i księgowania: który wybrać?

Wybór dobrego systemu do księgowania i fakturowania nie jest łatwy © Picture-Factory - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wybór dobrego systemu do księgowania i fakturowania nie jest łatwy, ponieważ na rynku oferta tego typu programów jest szeroka. Czym różnią się najpopularniejsze systemy on-line i jakie funkcje oferują?

Przeczytaj także: Uproszczona rachunkowość dla mniejszych spółek. Sejm przyjął ustawę

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko duży stres, ogromna ilość obowiązków, ale także konieczność zmierzenia się z kwestiami księgowo-podatkowymi. Część przedsiębiorców korzysta z usług biur rachunkowych, ale wielu z nich woli ograniczyć koszty lub chce zachować pełną kontrolę nad rozliczeniami. W takiej sytuacji optymalnym rozwiązaniem może być skorzystanie z dostępnego w Internecie programu do księgowania i fakturowania, takiego jak Systim, wFirma, iFirma, Szybka Faktura lub BizIn. Czym te aplikacje różnią się od siebie?

Szybka Faktura


Jeden z pierwszych serwisów na rynku polskim oferujących wystawianie faktur online, z czasem został wyposażony w dodatkowe funkcjonalności. Szybka Faktura dostępna jest w trzech wariantach. Podstawowy umożliwia wystawianie wszystkich dokumentów sprzedażowych z własnym logo firmy (np. faktura VAT i jej korekta, faktury zaliczkowe, proforma, marża, faktura w walucie obcej, kontrola stanu płatności) i zakupowych, tworzenie bazy kontrahentów i pobieranie ich danych bezpośrednio z GUS, a także tworzenie bazy towarów i usług. Dodatkowo można korzystać z archiwum dokumentów i raportów.

Pakiet Magazyn dodatkowo pozwala także na łatwe sprawdzanie stanów magazynowych oraz wystawianie dokumentów związanych z gospodarką magazynową (np. WZ, PZ, RW itd.). Dzięki temu wariantowi, otrzymujemy również dostęp do procesów inwentaryzacyjnych.

W Pakiecie Pełnym dochodzi możliwość korzystania z samodzielnej księgowości dla przedsiębiorców rozliczających się na podstawie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Dużym ułatwieniem jest również możliwość prowadzenia listy płac oraz kart pracowników, a także korzystanie z funkcji amortyzacji środków trwałych i rozliczanie kilometrówek pracowników.

Możliwości programu można testować za darmo (w „okrojonej” wersji).

fot. Picture-Factory - Fotolia.com

Wybór dobrego systemu do księgowania i fakturowania nie jest łatwy

Optymalnym rozwiązaniem może być skorzystanie z dostępnego w Internecie programu do księgowania i fakturowania, takiego jak Systim, wFirma, iFirma, Szybka Faktura lub BizIn.


BizIn


Więcej możliwości oferuje BIzIn. Tutaj również do dyspozycji mamy trzy pakiety, a związane z nimi funkcjonalności pogrupowane zostały w moduły. Pierwszy z nich – Dokumenty Przychodowe – to m. in. szeroki wachlarz faktur dostępnych w pakietach Basic, Standard i Premium. Jednak w planie podstawowym brakuje faktur zaliczkowych i faktur w języku obcym. W wersjach Basic i Standard nie można automatycznie wystawiać dokumentów cyklicznych.

Ciekawie prezentuje się moduł Rejestr Pomocniczy. Wiele funkcji dostępnych jest już od najniższego pakietu, jak np. rejestr kontrahentów, kontrola poprawności numeru NIP, historia korespondencji wysyłanej do kontrahenta. Jednak tworzenie własnego rejestru usług możliwe jest dopiero od Pakietu Standard. Podobnie jest z rejestrem kosztów prowadzenia działalności (np. dokumenty kosztowe i ich grupowanie według własnych kategorii), ze środkami trwałymi, z tworzeniem i obsługą zamówień, a także z obsługą gospodarki magazynowej. Wszystkie te funkcje niedostępne są w planie Basic.

W przypadku modułu Analizy wskazane jest wykupienie najwyższego pakietu Premium, ponieważ w niższych planach dostępna jest jedynie analiza sprzedaży i zakupów według kontrahentów. Nie ma natomiast możliwości dokonywania analizy miesięcznej i rocznej czy tworzenia zestawienia analitycznego przychodów i kosztów. W najwyższym pakiecie można dodatkowo dokonywać importu kontrahentów i stanów magazynowych.

Bezpłatne konto można testować przez 90 dni.

iFirma


Ciekawie prezentuje się oferta serwisu iFirma, który oferuje wiele możliwości dla małej i średniej firmy w obszarze fakturowania i księgowania. Podobnie jak u konkurencji, tutaj również mamy do dyspozycji trzy warianty. W Pakiecie Darmowym nie ma jednak dostępu do księgowości, za to jest możliwość wystawiania wszystkich rodzajów faktur i rachunków, a także korzystania z własnych szablonów. Za darmo można także korzystać z modułu CRM (np. z listy kontrahentów, kalendarza zadań, windykacji, przygotowywania ofert oraz wystawiania dokumentów pracowniczych), a także z programu magazynowego (obejmuje on zarządzanie gospodarką magazynową, tworzenie raportów i wystawianie dokumentów magazynowych. Dodatkowo można liczyć na bezpłatne wsparcie techniczne (telefon, chat, e-mail).

W pakiecie Księgowość Internetowa, oprócz wymienionych wcześniej funkcjonalności otrzymujemy również rozbudowane wsparcie prowadzenia dokumentacji księgowej, łącznie z obsługą remanentów, rozliczaniem pracowników, a do tego można wygodnie prowadzić analizę finansową. Pakiet ten jest darmowy przez 90 dni. W najwyższej i zarazem najdroższej opcji możemy uzyskać pełne wsparcie biura rachunkowego, które będzie nas również reprezentowało przed ZUS i US.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: