eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetInternet: ochrona danych osobowych priorytetem legislacyjnym

Internet: ochrona danych osobowych priorytetem legislacyjnym

2015-09-25 11:57

Internet: ochrona danych osobowych priorytetem legislacyjnym

Dane osobowe zalewają Internet © ra2 studio - Fotolia.com

O prywatności w Internecie mówi się coraz więcej. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim rośnie ilość udostępnianych w sieci danych osobowych, tym dyskusjom nie należy się dziwić. Z raportu Ericsson ConsumerLab „Sharing Information - The rise of consumer influence" (Udostępnianie Informacji - Początek wpływów konsumenta) wynika, że ponad 2/3 użytkowników smartfonów udostępnia i wyświetla więcej prywatnych treści niż dwa lata temu. Jednocześnie połowa badanych przyznaje, że ochrona danych osobowych powinna być priorytetem w działaniach legislacyjnych.

Przeczytaj także: Jak skutecznie odeprzeć cyberataki na prywatność w sieci?

Udostępnianie coraz to większych ilości informacji czyni z konsumentów kogoś w rodzaju dziennikarzy działających w służbie społeczeństwa. Przeszło 50 procent użytkowników smartfonów jest przekonanych, że udostępnianie informacji i opinii w Internecie przyczynia się do zwiększania ich wpływu na firmy. Konsumenci wierzą, że nacisk, który mogą wywierać na przemysł i władze, może być motorem korzystnych przemian.

Rebecka Cedering Ångström, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi:
Ponad połowa właścicieli smartfonów, z którymi przeprowadzono wywiad, wierzy, że Internet zwiększył możliwość ujawniania nieuczciwego lub niedozwolonego działania firm i organizacji. Postrzegane jest to jako pozytywne zjawisko. Jednak istnieją obawy dotyczące prywatności i Internetu, a 64 procent użytkowników smartfonów chciałoby uniemożliwić umieszczanie w sieci negatywnych informacji na swój temat.

20 procent młodszych użytkowników smartfonów przyznaje, że regularnie udostępniają zdjęcie nieznanej im osoby. Problem równowagi między blokowaniem udostępniania informacji o nas samych i chęcią udostępniania informacji o innych musi zostać rozwiązany przez nadchodzącą kulturę udostępniania.

Konsumenci chcą, by ochrona danych osobowych stała się priorytetowym zagadnieniem w działaniach legislacyjnych.

Raport pokazuje również, że gdy ilość udostępnianych informacji i wpływ konsumenta rośnie wraz z liczbą osób posiadających dostęp do Internetu, coraz ważniejsze jest stworzenie kultury zrównoważonego udostępniania informacji, z którego skorzystają wszyscy zainteresowani, równocześnie chroniąc swoją prywatność.

Informacje o badaniu
Raport zatytułowany „Sharing Information" oparty został na badaniu konsumenckim przeprowadzonym wśród ponad 5000 użytkowników smartfonów w wieku 15-69 lat mieszkających w Berlinie, Chicago, Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Moskwie, Nowym Jorku, São Paulo, Sydney i Tokio.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: