B2B marketing - trendy 2015
2015-09-25 11:35
B2B © duncanandison - Fotolia.com
Przeczytaj także: Social media a B2B
Coroczne badania przeprowadzane przez Salesforce koncentrują się na analizie trendów marketingowych w różnych zakątkach świata. W tym roku jego autorzy postanowili przeprowadzić dodatkowe badanie,które skupiło swą uwagę na firmach, których działalność opiera się wyłącznie o model B2B. Publikacja raportu stała się okazją do podkreślenia, że w analizie trendów w marketingu powinno stosować się rozdzieleniu rynku na część konsumencką (B2C) oraz biznesową (B2B). Jest to o tyle zasadne, że mamy do czynienia z dwoma totalnie różnymi światami, w których odmienne są nie tylko modele działania, ale też strategie i cele. To dwa różne światy, w których firmy działają inaczej i mają odmienne strategie i cele. Badanie „2015 State of B2B Marketing” objęło swym zasięgiem grupę 2100 marketerów z krajów Ameryki Północnej, Europy i Azji.TOP trendy:
Znakomita większość (84%) firm z segmentu B2B ma w planach utrzymanie lub zwiększenie wydatków na marketing, przy czym aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing (Internet, urządzenia mobilne). W obszarze digital marketerzy chcą więcej inwestować w:
- content marketing,
- narzędzia informatyczne do zarządzania kampaniami i działaniami,
- aplikacje mobilne,
- social media (reklama i interakcja ze społecznościami),
- technologie do prowadzenia marketingu geolokalizacyjnego.
Opinie marketerów uwidaczniają główne trendy w działaniach firm B2B:
- Konieczność większej koncentracji na użytkownikach urządzeń mobilnych (w tym dostosowywanie serwisów internetowych i kanałów komunikacji dla korzystających z Internetu przy pomocy smartfonów).
- Zarządzanie treściami w różnych kanałach komunikacji (content marketing) pozostanie kluczowym elementem strategii marketingowych w B2B.
- Potrzeba personalizacji w adresowaniu zarówno treści jak i działań (micro-targeting). Indywidualny kontakt z klientami będzie w B2B odgrywał strategiczną rolę w nawiązywaniu i budowaniu relacji z klientami.
- W marketingu coraz pilniej potrzeba narzędzi analitycznych do przewidywania i wychwytywania szans rynkowych – m.in. poprzez identyfikację potencjalnych klientów i nadawanie im priorytetów. Narzędzi potrzeba również do efektywniejszego zamykania cyklów sprzedaży.
fot. duncanandison - Fotolia.com
B2B
Główne wyzwania:
Według Salesforce, obecnie największe wyzwania, przed jakimi stoją marketerzy B2B to:
- doskonalenie funkcji new business – pozyskiwanie nowych klientów i ekspansja rynkowa (taką odpowiedź wskazało 33% badanych),
- Zwiększanie jakości leadów (32%),
- Generowanie zapytań ofertowych i pozyskiwanie nowych klientów (27%).
Co jest miarą sukcesu?
Dla marketerów B2B aktywnie działających w digital marketingu najskuteczniejszymi miarami sukcesu są:
- wzrost przychodów (tak odpowiedziało 36%),
- satysfakcja klienta (30%),
- wskaźnik utrzymania klienta (24%),
- stopa zwrotu z inwestycji (24%),
- liczba zapytań ofertowych (23%).
A jakimi sposobami o sukces się zabiega?
Aż 73% marketerów jest zdania, że e-mail pozostaje skutecznym narzędziem wspomagającym sprzedaż. Wkrótce jednak działania oparte na mailu mogą zostać zdetronizowane przez marketing mobilny, a potem przez aktywności w mediach społecznościowych. W marketing mobilny, który obejmuje m.in. powiadomienia SMS (w tym komunikację typu push), aplikacje mobilne i kampanie oparte na geolokalizacji, chce się angażować już 64% marketerów B2B. Ponad połowa (53%) firm, która na tym polu już jest aktywna przyznaje, że mobile marketing jest już zintegrowanym i kluczowym elementem strategii firmy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)