Megapanel VIII 2015
2015-09-29 18:13
Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne VII 2015
Wśród Top20 aplikacji uruchomionych na PC pierwsze miejsce nadal zajmuje Grupa Microsoft – MSN-Skype przed Grupą Microsoft – MSN-Windows Media Player i Grupą Allegro – GG-Komunikator GG.
Na miejscu 16 nowość – Grupa Wirtualna Polska-dobreprogramy.pl. Zestawienie opuścił Media Player Classic – Home Cinema.
fot. mat. prasowe
Top20 uruchomionych programów PC
W rankingu Top10 wydawców stron www, na których internauci wykonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych w Polsce, pierwsze miejsce zajmuje Grupa Allegro-GG przed Grupą Wirtualna Polska i Grupą Onet –RASP.
fot. mat. prasowe
Top10 wydawców stron www (najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych z Polski)
W rankingu Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski) pierwsze miejsce należy do Grupy Onet – RASP, drugie do Grupy Wirtualna Polska, z kolei trzecie – do Grupy Gazeta.pl.
fot. mat. prasowe
Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych
W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub których słucha najwięcej internautów, prowadzi Stream Grupa Wirtualna Polska przed Stream Grupa TVP i Stream Grupa Gazeta.pl.
W zestawieniu zabrakło Stream Grupy Onet – RASP.
fot. mat. prasowe
Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów
W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i których słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski), uwzględniono tylko trzy pozycje – zwyciężyła Stream Grupa ZPR Media, na drugim miejscu uplasowała się Stream Grupa Gazeta.pl, a na trzecim Stream Grupa TVP.
fot. mat. prasowe
Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i słuchają najdłużej
Informacje o badaniu
Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.
Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje.
Liczebność próby: N=6 559. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)