Aktywność fizyczna w wydaniu Polaków
2015-10-06 00:40
Przeczytaj także: Aktywność fizyczna podupada jesienią
Niemal co druga osoba w wieku przedemerytalnym lub emerytalnym pozostaje sportowo nieaktywna, co może być zarówno skutkiem, jak i przyczyną utraty sprawności fizycznej.
fot. mat. prasowe
Jak często w ciągu ostatnich sześciu miesięcy uprawiał(a) Pan(i) sport lub podobne formy aktywności
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierany sport
Pod względem aktywności fizycznej Polacy wypadają poniżej średniej dla krajów Unii Europejskiej. W dalszym ciągu bliżej nam do mało aktywnych sportowo krajów południa niż np. do Skandynawii, w której aktywna jest zdecydowana większość mieszkańców. Wśród aktywnych fizycznie Polaków zmianie ulega sposób konsumpcji i formy aktywności fizycznej, pod tym względem zmierzamy w kierunku wzorców zachodnich. Dostrzegają to m.in. międzynarodowe sieci klubów fitness, coraz chętniej wchodząc na polski rynek, który według nich ma jedne z najlepszych perspektyw rozwoju w Europie.”– komentuje wyniki badania Artur Gontarczyk, Senior Research Executive w TNS Polska, autor projektu.
Zajmując się aktywnością fizyczną należy również wspomnieć o szerszym trendzie, który można określić jako „bycie FIT”. W tym kontekście, poza sportem, kluczową rolę odgrywa zdrowa i zbilansowana dieta, a także świadomość własnego organizmu i jego potrzeb.
Z całą pewnością można dziś powiedzieć, że aktywny i zdrowy styl życia jest modny. Imprezy biegowe organizowane są nawet w mniejszych miejscowościach, na siłowniach można spotkać cały przekrój społeczeństwa, a nie tylko „pakerów”, a o zumbie słyszeli już nie tylko wtajemniczeni. Można zaryzykować stwierdzenie, że dla branży sportowej nadchodzi czas żniw, jednak odpowiednie wykorzystanie tego momentu zależy m.in. od rozpoznania potrzeb, dopasowania oferty i budowania przewagi konkurencyjnej – dodaje Tomasz Dowbor, Research Executive w TNS Polska, autor projektu.
Informacje o badaniu:
Wszystkie dane zostały zebrane w ramach projektu badawczego „Aktywność sportowa Polaków”, poświęconego branży fitness, realizowanego przez TNS Polska za pośrednictwem platformy Kartezjusz – narzędzia umożliwiającego realizację w krótkim czasie badań na bardzo dużych próbach oraz docieranie do unikalnych grup respondentów.
Pełen raport zawierający dane o użytkownikach klubów fitness będzie dostępny od 10 października 2015. Znajdzie się w nim informacja m.in. o częstotliwości i sposobie korzystania (karnet okresowy, pojedyncze wejście, karta umożliwiające wstęp do wielu klubów), wskaźnik satysfakcji z klubu fitness na tle innych branż oraz powody korzystania z konkretnego klubu. Wywiady zostały zrealizowane w sierpniu 2015 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku co najmniej 15 lat (N=1000). Zrealizowano również 300 wywiadów z użytkownikami klubów fitness. Wyniki badania zrealizowanego na tej grupie dostępne są w oddzielnym raporcie.W badaniu wykorzystano metodę wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo – CATI.
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)