Snapchat w rękach e-commerce
2015-10-08 10:41
![Snapchat w rękach e-commerce [© Screenshot Snapchat New Balance Polska ] Snapchat w rękach e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/snapchat/Snapchat-w-rekach-e-commerce-164247-200x133crop.jpg)
1/3 firm korzystających ze Snapchata to firmy odzieżowe © Screenshot Snapchat New Balance Polska
Przeczytaj także: Masz snapa? W Polsce mieszka już 1 mln użytkowników Snapchata
Jego kariera rozwija się w błyskawicznym tempie. W Polsce stał się on już platformą, na której publikowane są kolejne odcinki amatorskich seriali lub za pośrednictwem której agencje kreatywne poszukują nowych pracowników. Obok Snapchata nie można przejść obojętnie, lecz jak jego zastosowanie sprawdzi się w sklepie internetowym? Międzynarodowa porównywarka cen idealo postanowiła odpowiedzieć na to pytanie.Czym właściwie jest Snapchat?
Snapchat to aplikacja, która zasadniczo służy do wymiany wiadomości zawierających zdjęcia i krótkie filmy. Na pozór mogłoby wydawać się, że jest to program jakich wiele, jednak na temat jego powstania krążą wręcz legendy. Według nich wszystko zaczęło się, gdy twórcy Snapchata – Evan Spiegel i Bobby Murphy – usłyszeli historię swojego kolegi. Nieszczęśnik miał wysłać nieodpowiedniej osobie swoje zdjęcie i później gorzko tego pożałował. Spiegel i Murhpy znaleźli rozwiązanie na tego rodzaju kłopot: Stworzyli Snapchat – aplikację, w której przesyłane pliki oglądać można przez określoną ilość czasu, wynoszącą do 10 sekund. Gdy czas na obejrzenie wiadomości minie, zdjęcia lub filmy nieodwracalnie znikną.
Dodatkowym gwarantem efemerycznego charakteru takich materiałów jest fakt, że użytkownik informowany jest o próbach zrobienia zrzutu ekranu snapa, czyli wysłanego zdjęcia lub filmu. Obsługa Snapchata jest bardzo prosta i intuicyjna. Edycja snapów odbywa się przy zastosowaniu podstawowych i bardzo prostych funkcji takich jak dodawanie podpisów lub elementów graficznych. Od niedawna także możliwe jest korzystanie z filtrów.
Oni już są na Snapchacie
Światowymi pionierami Snapchata w marketingu były marki takie jak GrubHub, Taco Bell i McDonald’s. Ich śladami coraz częściej idą także polskie marki. Już dziś zauważyć można bardzo dużą różnorodność firm, organizacji oraz mediów, które posiadają swoje profile na popularnej aplikacji. W rankingu najpopularniejszych polskich marek na Snapchacie przygotowanym przez protal Hash.fm znaleźć można fundacje, festiwale muzyczne oraz biura podróży, a nawet szkoły i uczelnie. Aż jedną trzecią ujętych w zestawieniu firm stanowią producenci odzieży, którzy szczególnie korzystają na wizualnej prezentacji swojej oferty. Przykładem tego typu działalności promocyjnej może być polski oddział marki obuwniczej New Balance.
fot. Screenshot Snapchat New Balance Polska
1/3 firm korzystających ze Snapchata to firmy odzieżowe
Z potencjały Snapchata postanowił skorzystać m.in. polski oddział New Balance
Zestawienie otwiera natomiast Orange Polska, której poszczególne snapy odbiera nawet do 20 tysięcy widzów. Nie jest to jednak jedyny oferent usług telekomunikacyjnych w rankingu Hash.fm. Oprócz Orange silną pozycję zdobyły w nim również między innymi Play Polska oraz Plush. W zestawieniu dostrzec można także silną reprezentację mediów. Są wśród nich wydawnictwa, opiniotwórcze gazety i portale takie jak Gazeta Wyborcza, jak również stacje telewizyjne (TVP) czy skierowane do młodszych użytkowników media rozrywkowe (Radio Eska, Pudelek.pl).
fot. Screenshot Snapchat Gazeta Wyborcza (wyborcza) i Stary Browar (starybrowar)
Snapchat Gazety Wyborczej i Starego Browaru
Silną reprezentację na Snapchcie posiadają m.in. media, jak np. Gazeta Wyborcza
![Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube [© Freepik] Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-reklamowy/Marketingowiec-omija-platforme-X-i-celuje-w-reklame-na-YouTube-261950-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)