Top Marka w mediach 2015 - bankowość
2015-10-13 14:34
Przeczytaj także: Top Marka w mediach 2015
Badanie stanowiło swoistego rodzaju podsumowanie aktywności branż i marek w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015. Bezapelacyjnym liderem zestawienia brandów bankowych w prasie został PKO Bank Polski, który znacznie górował nad konkurentami i to zarówno pod względem liczby, jak i zasięgu publikacji. Wicelider - Bank Zachodni WBK - uzyskał aż o 18 punktów mniej. Jednak to właśnie ten ostatni zdołał odnotować największy udział (27 proc.) informacji o wydźwięku pozytywnym. Brązowym medalistą został Bank Pekao, który również ma powody do dumy, ponieważ otrzymał większą liczbę punktów za korzystne dla marki nacechowanie publikacji niż lider zestawienia. Na kolejnych pozycjach uplasowały się mBank oraz Deutsche Bank.- Fuzje i przejęcia, innowacje w bankowości mobilnej i spory o to, czy i kto powinien pomóc kredytobiorcom, których zobowiązania gwałtownie wzrosły po uwolnieniu na początku br. kursu franka szwajcarskiego – to tylko niektóre z tematów, które przyciągały uwagę dziennikarzy prasowych w okresie objętym analizą. Z kolei na liczbę publikacji o markach bankowych w Internecie bardzo wyraźnie wpłynęła aktywność sponsoringowa banków – komentuje Martyna Martynowicz, starszy analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji w prasie tuż za liderem - PKO BP (173 mln zł) uplasował się Deutsche Bank – 163 mln zł. BZ WBK odnotowało AVE o 35 mln zł mniejsze.
PKO BP nie oddało pierwszego miejsca również w internecie, gdzie zgromadziło blisko 45 tys. publikacji. Na pozycji 2. pojawił się powszechnie kojarzony z bankowością internetową i mobilną mBank, o którym wspomniano w sieci w prawie 25 tys. materiałów. Aż 94 proc. z nich pochodziło z serwisów ogólnopolskich. Nieco rzadziej internauci czytali o BZ WBK – 23 tys. informacji. Na czwartym miejscu uplasował się Bank Pekao, a za nim – nieobecny w pierwszej piątce marek prasowych – Alior Bank.
fot. mat. prasowe
Top Marka -bankowość
Niekwestionowanym liderem rankingu jest PKO BP.
Użytkownicy social media najczęściej wymieniali Bank BPH – 324 tys. wpisów i komentarzy w najpopularniejszych serwisach społecznościowych, głównie za sprawą próśb internautów o wsparcie Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”. PKO BP był nieco mniej popularny – 294 tys. wzmianek. Na miejscu 5. za Bankiem Pekao (225 tys.) i BZ WBK (212 tys.) pojawił się Bank BGŻ z liczbą 192 tys. informacji.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki sektora bankowego w prasie
Zdecydowanym liderem pod względem wzmianek w prasie jest zwycięzca całego rankingu.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki sektora bankowego w Internecie
W internecie również bezapelacyjnie króluje PKO BP.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki sektora bankowego w social media
W mediach społecznościowych PKO BP został zdetronizowany przez Bank BPH.
Informacje o badaniu
VIII edycja badania „Top Marka” objęła łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media. Poddane analizie publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1,1 tys. tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W Internecie podstawą badania był monitoring 850 tys. polskojęzycznych serwisów. Raport objął również główne serwisy społecznościowe oraz fora.
![Najcenniejsze marki świata 2015 – banki [© Pefkos - Fotolia.com] Najcenniejsze marki świata 2015 – banki](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/najlepsza-marka/Najcenniejsze-marki-swiata-2015-banki-157761-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)