Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
2015-10-16 12:10
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r. © Sensay - Fotolia
Przeczytaj także: Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
W pierwszy półroczu tego roku największym reklamodawcą w kategorii moda okazała się branża odzieżowa, która przeznaczyła na działania promocyjne ponad 45 milionów, a więc niemal połowę (47%) wszystkich wydatków. Taki wynik oznacza niewielki wzrost względem ubiegłego roku. Na drugiej pozycji uplasowali się producenci zegarków i biżuterii, którzy ponieśli 29% wszystkich wydatków i wydali ponad 27 milionów złotych - to znaczący, bo ponad 50-procentowy wzrost względem minionego roku. Z kolei branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 milionów (12%), co świadczyło o zwiększeniu wydatków o 1/4. 9% ogółu wydatków stanowiły nakłady na reklamę poniesione przez firmy z kategorii okulary i soczewki (68% wzrostu w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku), a 2% to udział producentów wyrobów skórzanych i skóropodobnych.Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62% swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 milionów złotych. To wzrost o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet takich jak: Twój Styl, VIVA, Pani, a także tygodnikach lifestylowych – liderem w tym segmencie jest Flesz.
15% – ponad 14 milionów złotych – firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9% niższa niż w analogicznym okresie 2014 roku. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.
fot. mat. prasowe
Wydatki w podziale na kategorie
Ponad 8 milionów (8%) firmy z tej kategorii przeznaczyły na promocję w Internecie. W porównaniu z 2014 rokiem znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17% – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach: Wp.pl, Onet.pl i O2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl wyprzedzając Gazeta.pl.
fot. mat. prasowe
Wydatki z podziałem na kategorie - zmiana rok do roku
8% budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 milionów. W tym przypadku widać niewielki – 8% wzrost. Po 2% firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.
Według różnych statystyk Polacy się bogacą i przeznaczają więcej pieniędzy na dobra luksusowe. Potwierdzenie tego znajdujemy także w branży reklamowej. Zegarki i biżuteria, które możemy zaliczyć do kategorii dóbr luksusowych zanotowały znaczący wzrost inwestycji na promocję w porównaniu do analogicznego okresu z 2014 roku – komentuje Sławomir Kornicki, Członek Zarządu Codemedia.
fot. mat. prasowe
Wydatki z podziałem na media
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)