Top Marka w mediach 2015 – sieci handlowe
2015-10-16 11:41
Przeczytaj także: Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe
Biedronka osiągnęła dwukrotnie wyższy wynik niż marka, która zajęła drugie miejsce. Dzięki największej liczbie punktów przyznanych za liczbę publikacji oraz zasięg, Biedronka uplasowała się przed brandami: Tesco (różnica 60 punktów), Carrefour, Lidl i Społem. Jednak to Carrefour otrzymał największą notę za wydźwięk materiałów – 29 proc. z nich miało pozytywne nacechowanie. O sieci handlowej pisano głównie w nawiązaniu do otwarć nowych placówek oraz modernizacji już istniejących. Z kolei liderowi raportu dziennikarze dużo miejsca poświęcili w kontekście procesów deflacyjnych oraz pogarszającej się kondycji finansowej. Nie brakowało także informacji o ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej czy obchodach jubileuszu 20-lecia.Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota, jaką Biedronka musiałby wydać, gdyby publikacje w prasie były reklamą, przekroczyła 215 mln złotych. AVE dla Tesco wyniosło ponad 125 mln złotych, a dla sieci Carrefour – 36 mln złotych mniej.
Pod względem liczby publikacji w internecie na prowadzenie wysunęło się Tesco (28,5 tys. materiałów), które uplasowało się przed Biedronką (23,5 tys.) oraz Lidlem (11,3 tys.). W topowej piątce nie zabrakło sieci Auchan oraz Carrefour.
Najwyższy odsetek doniesień medialnych zamieszczonych na portalach regionalnych odnotowano w przypadku Tesco (70 proc.). Serwisy specjalistyczne najwięcej uwagi poświęciły brandom Auchan (41 proc.) i Carrefour (43 proc). Z kolei na blogach najczęściej można było znaleźć informacje na temat Lidla (14 proc.) i Biedronki (12 proc.).
Tesco było też najpopularniejszą siecią handlową w mediach społecznościowych. Na temat marki ukazało się 282,5 tys. wpisów i komentarzy, z czego 60,5 proc. na Facebooku, a 31,5 proc. na Twitterze. Biedronka była nieco mniej popularna w social media – 187,3 tys. materiałów. Tuż za podium znalazły się Lidl (95,7 tys.) i Carrefour (56,4 tys.). Zestawienie pięciu najczęściej wzmiankowanych brandów zamyka Żabka z wynikiem 51,8 tys.
fot. mat. prasowe
Top 5 marek sieci handlowych w prasie
Biedronka pozbawiła konkurencję złudzeń - liczbą punktów równą 113 zdeklasowała rywali
fot. mat. prasowe
Top 5 marek sieci handlowych w internecie
W Internecie najczęściej pisano o Tesco - zwłaszcza portale regionalne chętnie informowały o działaniach sieci
fot. mat. prasowe
Top 5 marek sieci handlowych w social media
W mediach społecznościowych również najczęściej dyskutowano o Tesco
![Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food [© pixabay.com] Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/non-food/Marki-wlasne-Lidla-i-Biedronki-liderami-rynku-non-food-235637-150x100crop.jpg)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)