eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMiasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.

Miasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.

2015-10-19 12:48

Miasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.

Najczęściej pisano o Warszawie © itsmejust - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki najnowszego badania dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W III kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 9,5 mld złotych. Najczęściej pisano o Warszawie, ale w tytułach informacji dominował Kraków.

Przeczytaj także: Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.

Na temat miast wojewódzkich w okresie od lipca do września ukazało się 1,8 mln publikacji w prasie, internecie i RTV. Najbardziej zyskała Warszawa. Ekwiwalent reklamowy stolicy wyniósł 2,6 mld złotych. Na drugim miejscu w zestawieniu AVE uplasował się Kraków, a następnie Poznań z wynikami kolejno: 1 mld złotych oraz 875,7 mln złotych. W pierwszej piątce znalazły się także Wrocław (737,2 mln złotych) oraz Łódź (648,5 mln złotych). Kolejne miejsca zajęły Gdańsk, Katowice i Szczecin. Dziesiątkę zamykają Lublin i Bydgoszcz. Najniższy ekwiwalent dotyczył Gorzowa Wielkopolskiego – osiągnął wartość 91,5 mln złotych.

Na czele Warszawa, za nią Poznań


Na czele zestawienia pod względem liczby publikacji znalazła się ponownie stolica. W III kwartale ukazało się 387 tys. doniesień medialnych nawiązujących do Warszawy. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o tym mieście oszacowano na 294 mld. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa” i „Gazeta Wyborcza”. Drugą lokatę pod względem liczby doniesień medialnych zajął Poznań (191 tys. informacji), który pokonał Kraków (190 tys.) oraz Wrocław (167 tys.).

77 proc. materiałów nawiązujących do stolic regionów pochodziło ze źródeł internetowych. W przypadku Opola było to aż 80 proc. doniesień, a w przypadku Wrocławia – 79 proc. Drugim najpopularniejszym medium, które poruszało tematykę miast, była prasa (14 proc.). W gazetach dominowały Toruń oraz Bydgoszcz (po 20 proc.). Najrzadziej doniesienia z miast można było usłyszeć w radiu i telewizji.

Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski w regionalnych


Większość informacji, w których pojawiały się nazwy analizowanych miejscowości, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym (łącznie 54 proc.). W tego typu mediach dominowały Warszawa, Kraków i Gdańsk. Z kolei największą przewagę w źródłach regionalnych zyskały Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski. W mediach o zasięgu lokalnym dobrze widoczne były również Zielona Góra i Lublin.

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07-30.09.2015

Ekwiwalent reklamowy informacji na temat Warszawy osiągnął zawrotną sumę 2,6 mld zł


fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07-30.09.2015 r.

Aż 77% wszystkich materiałów odnośnie miast wojewódzkich ukazało się w internecie


Kraków i Łódź w tytułach


Stolica województwa małopolskiego pojawiała się najczęściej w tytułach publikacji prasowych i internetowych – miasto wymieniono 1066 razy. Na drugie miejsce spadła Łódź z wynikiem 1059 wzmianek w nagłówkach materiałów.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji prasowych i internetowych z nazwami miast wojewódzkich w tytule

Kraków najczęściej pojawiał się w tytułach informacji. Warszawa dopiero na szóstym miejscu


Na pierwszych stronach gazet dziennikarze pisali głównie o Warszawie, Krakowie i Poznaniu.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: