Przyjemne miejsce pracy równie ważne jak wynagrodzenie
2015-10-19 13:57
![Przyjemne miejsce pracy równie ważne jak wynagrodzenie [© marog-pixcells - Fotolia.com] Przyjemne miejsce pracy równie ważne jak wynagrodzenie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/powierzchnie-biurowe/Przyjemne-miejsce-pracy-rownie-wazne-jak-wynagrodzenie-164874-200x133crop.jpg)
Przyjemne miejsce pracy równie ważne jak wynagrodzenie © marog-pixcells - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nowoczesne biuro to większa efektywność pracy
Pora zakończyć szablonowe myślenie o miejscu pracy. Publikacja Knight Frank dowodzi, że biura przyszłości to przede wszystkim takie przestrzenie, w których pracownicy będę chcieli pracować.Utrata pracowników uderza po kieszeni
Dane raportu pokazują, że relokacja firmy ponownie zajmuje istotną pozycję w strategii korporacyjnej. Firmowe siedziby coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzia kontroli o wiele wyższego kosztu działalności, jaki generować może utrata wartościowych pracowników.
Szacunkowe wyliczenia pokazują, że koszt utraty specjalistów i wyższej kadry kierowniczej może stanowić równowartość nawet 150 procent ich wynagrodzenia.
I tak np. w Londynie całkowity koszt miejsca pracy szeregowego pracownika biurowego, uwzględniający czynsz, miejscowe podatki oraz opłaty eksploatacyjne, sięga 16.000 USD (10.440 GBP) rocznie. Biorąc pod uwagę, że mediana wynagrodzeń w stolicy Wielkiej Brytanii wynosi 54.000 USD (35.000 GBP), to - zakładając powyższą wartość 150% - koszt wymiany pracownika wynosi 81.000 USD (52.574 GBP) i jest 5 razy wyższy od kosztu jego stanowiska pracy.
Większość specjalistów zarabia ponad 54.000 USD, przy czym - jak twierdzi agencja rekrutacyjna Michael Page - wynagrodzenie początkującego prawnika zajmującego się prawem handlowym wynosi 91.000 USD (59.278 GBP), co oznacza, że koszt wymiany pracownika wynosi niemal 137.000 USD (89.242 GBP). Korzystając z powyższego przykładu, koszt utraty takiego pracownika wyniósłby dziewięć razy więcej niż koszt jego stanowiska pracy.
Zasada równości a powierzchnia biurowa na świecie
Autorzy „Global Cities: The 2016 Report” zaznaczają, że choć powierzchnie biurowe na całym świecie są na wagę złota, to w praktyce bywa różnie z jej wykorzystaniem. Autorzy porównują wskaźniki powierzchni biurowej przypadającej na szefa do powierzchni biurowej przeznaczonej dla jego personelu administracyjnego. W Sydney szef i jego asystentka mają do dyspozycji taki sam metraż. W Londynie i Szanghaju natomiast powyższy wskaźnik wynosi 1,9 : 1, co oznacza, że na szefa przypada dwa razy więcej powierzchni niż na jego zespół. Różnica jest jeszcze wyraźniejsza w Hong Kongu: tam szef ma do dyspozycji aż cztery razy więcej powierzchni niż członkowie jego personelu administracyjnego.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik powierzchni przypadającej na członka kadry zarządzającej wyższego szczebla
Statystyki pokazują, że w Sydney szef i jego asystentka mają do dyspozycji taką samą powierzchnię.
Pracownicy oczekują czegoś więcej niż tylko miejsca do pracy
Najnowsze pokolenie pracowników oczekuje, że biuro będzie stymulującym i przyjemnym miejscem do pracy. To nowoczesne biuro, będące jeszcze do niedawna domeną firm z branży nowych technologii i mediów, łączy w sobie powierzchnie wspólne z indywidualnymi miejscami pracy, a także zapewnia udogodnienia mające sprawić, żeby pracownik traktował firmę jak drugi dom. Nowe trendy wytycza Sydney, gdzie już dziś prawie jedna trzecia (28%) wszystkich biur jest zaprojektowana zgodnie z zasadą activity-based working (ABW), polegającej na dzieleniu powierzchni biurowej na strefy przeznaczone do wykonywania konkretnych zadań.
![Szukasz pracowników? Z atrakcyjnym biurem będzie ci łatwiej [© pab_map - Fotolia.com] Szukasz pracowników? Z atrakcyjnym biurem będzie ci łatwiej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/powierzchnie-biurowe/Szukasz-pracownikow-Z-atrakcyjnym-biurem-bedzie-ci-latwiej-219613-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)