Noclegi, hotele i bilety rezerwujemy online
2015-10-20 11:29
Polacy coraz chętniej kupują przez urządzenia mobilne © sdecoret - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Laptopy górą
Analiza dowodzi, że niemal wszyscy ankietowani surfują po sieci za pośrednictwem komputera, przy czym zdecydowanie częściej jest to laptop niż komputer stacjonarny (84% vs 51%). Połowa badanych przyznaje, że sięga również po smartfona, a 1/3 wybiera tablet.
Komputer kontra smartfon
O tym, że zakupy online są bardziej komfortowe niż tradycyjne nie trzeba już chyba przekonywać nikogo. Nie dość, że pochłaniają (lub przynajmniej powinny) mniej czasu, to jeszcze można je zrobić nie ruszając się z domu. Badanie Groupon pokazuje, że lwia część respondentów (97%) używa w tym celu komputera, a tendencja ta zarysowuje się również w przypadku ofert podróży. Sprawy mają się inaczej w przypadku zakupów przez urządzenia mobilne. Z wykorzystaniem zakupy za pomocą smartfona czy tabletu kupuje 76% ankietowanych, jednak niemal połowa z nich nigdy nie użyła urządzeń mobilnych do zakupu oferty turystycznej.
Główne bariery w korzystaniu z urządzeń mobilnych
Mniejsza popularność zakupu ofert podróży przez urządzenia mobilne nie jest przypadkowa. Istotną przeszkodą w tym sposobie realizacji swoich wakacyjnych planów jest zbyt mały ekran, który utrudnia dokładne zapoznanie się z ofertą oraz szybkie i sprawne dokonanie zakupu. Inne przyczyny to ograniczona liczba funkcji dostępnych w takich aplikacjach, mniejszy wybór ofert, a także brak zainstalowanej aplikacji banku, przez którą mogłyby być dokonane płatności. Część badanych obawia się o bezpieczeństwo transakcji przeprowadzanych na smartfonie czy tablecie.
Zdarza się czasami, że klienci chcą przejść cały proces zakupu na urządzeniu mobilnym, jednak w pewnym momencie występują problemy, które zmuszają ich do dokończenia transakcji na komputerze. To ważny sygnał dla branży e-commerce, który powinien skłonić e-przedsiębiorstwa do skupienia się na technologicznych aspektach aplikacji mobilnej. Dlaczego? Po wypełnieniu wszystkich pól, i przejściu kilku etapów zakupu, w przypadku błędu nie zawsze starczy motywacji i cierpliwości, aby wznowić proces na komputerze. Firmy, które do tej pory nie dostosowały swoich witryn do przeglądania na urządzeniach mobilnych, mogą zacząć liczyć straty.
Gwałtownie rosnąca liczba smartfonów, młodzi konsumenci wychowani w erze cyfrowej i dynamicznie rozwijające się nowe technologie w obszarze płatności to główne czynniki wpływające na rosnące znaczenie kanałów mobilnych. Dostosowanie strony, oferty oraz sposobu sprzedaży produktów do mobile, jest niezbędnym czynnikiem sukcesu. Jednak nie jest to łatwe - nawet tak duża platforma jak Groupon przygotowywała się do tego przez wiele miesięcy. Posiadanie wersji mobilnej biznesu niesie ze sobą szereg korzyści i odpowiednio wykorzystana przełoży się na wzrost wyników sprzedaży – powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z Internetu za pośrednictwem poszczególnych urządzeń
Badani, którzy mają za sobą złe doświadczenia z wykonywaniem transakcji na smartfonie czy tablecie zrezygnowali z podejmowania kolejnych prób i nie są świadomi zmian, jakie w ostatnim czasie miały miejsce. Aż 37% ankietowanych przyznaje, że aplikacje mobilne są teraz bardziej przyjazne w obsłudze i liczba dostępnych funkcji wzrosła. Z pewnością miało to wpływ na wzrost częstotliwości zakupu ofert podróży przez urządzenia mobilne w porównaniu do poprzedniego roku, jak deklaruje 54% badanych.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość zakupu ofert podróży przez urządzenia mobilne
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)