Noclegi, hotele i bilety rezerwujemy online
2015-10-20 11:29
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Co ciekawe, chociaż urządzenia mobilne są uważane za bardziej kłopotliwe w obsłudze, aż 85% ankietowanych, zanim przesiądzie się do komputera, by dokonać transakcji przez internet, wstępnie zapoznaje się z dostępną ofertą właśnie za pomocą tabletu lub smartfona. W przypadku ofert podróży odsetek ten jest nieco mniejszy, ale nadal istotny (68%).
fot. mat. prasowe
Usługi zakupione w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Najchętniej kupowane oferty przez Internet
Według deklaracji badanych wśród zakupów ofert podróży dokonanych w ciągu ostatniego roku 2/3 stanowiły zakupy przez Internet. Najczęściej były to noclegi w hotelu. Wysoko uplasowały się również bilety kolejowe i autokarowe, pomimo że są one równie często kupowane w stacjonarnych punktach sprzedaży. Nie ma to zastosowania w przypadku biletów lotniczych, które przez Internet kupowane są przez 39% badanych – prawie cztery razy częściej niż offline. Bardzo możliwe, że wpływ na ten fakt miały specjalne oferty cenowe przygotowane przez linie lotnicze, w przypadku gdy bilet kupowany jest z odpowiednim wyprzedzeniem. Kupując bilet na lotnisku w dniu lotu, można się spodziewać nawet kilkanaście razy wyższej taryfy. Również wycieczki i wakacje ponad dwa razy częściej kupowane są przez internet niż w biurach podróży, gdzie na zakup decyduje się 15%.
fot. mat. prasowe
Bariery zakupu ofert podróży przez urządzenia mobilne
fot. mat. prasowe
Powody zakupu ofert podróży przez urządzenia mobilne
O badaniu
Badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Groupon Polska metodą CAWI we wrześniu 2015, n=150, próba reprezentatywna użytkowników Internetu w wieku 18-55, którzy w ciągu ostatniego roku kupili jakiekolwiek oferty/usługi podróży przez Internet.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)