Ciekawość świata: kluczowa rola TV
2015-10-26 00:33
Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Obecnie żyjemy w „Epoce Ciekawości”, w której wiedza stała się przyjemnością. Informacja i wiedza nie są już reglamentowanym towarem, a ich bezustanny napór nie musi być przytłaczający.
- W przeszłości wiedza była równa władzy – dostęp do niej mieli tylko wybrani. Później nastąpiła era, kiedy to wiedza stała się źródłem stresu, ludzie zdawali się przytłoczeni nadmiarem informacji. Obecnie żyjemy w epoce czerpania przyjemności z wiedzy i informacji – mając do nich szybki, łatwy dostęp, ludzie mogą z nich zrobić odpowiedni użytek.
- Uczenie się nowinek to już nie tylko droga do samodoskonalenia, ale także swego rodzaju hedonistyczne doznanie.
- 89% respondentów przyznało, że nauka czegoś nowego sprawia im przyjemność. Niektórzy z nich są wręcz uzależnieni od codziennej nauki w takim wydaniu.
Jednostki, które postrzegają wiedzę jako źródło przyjemności oraz są w stanie skutecznie nawigować po oceanie informacji, stają się „Ludźmi Nowego Renesansu”.
- Ludzie Renesansu to tacy, których można określić mianem „uniwersalnego erudyty” – powszechny i nieograniczony dostęp do informacji oraz nowoczesnych technologii powoduje, że każdy z nas może stać się specjalistą w dowolnej dziedzinie. Jeśli jednak ktoś chce zaimponować otoczeniu, musi udowodnić, że rozumie szerszy kontekst, potrafi powiązać ze sobą różne źródła informacji i że wyraża tak naprawdę swoje własne zdanie; czyli że jest Człowiekiem Nowego Renesansu
- „Człowiek Nowego Renesansu” to termin, który pasuje do każdego, kto umiejętnie żongluje informacjami, jakimi zalewa nas XXI wiek, a równocześnie wykorzystuje swą ciekawość świata do rozwoju kariery i życia osobistego
- Większość Ludzi Nowego Renesansu postrzega swoją karierę w kategorii przygody. Ponieważ charakteryzuje ich wysoki poziom ciekawości, lubią więcej eksperymentować, wykonywać różne prace, są bardziej otwarci na zmianę.
- Tacy ludzie mają zdolności przywódcze; otoczenie podziwia ich za oczytanie, przedsiębiorczość i za obycie w świecie
- Ponad 80% naszych respondentów czuje się dobrze w sytuacji, w której ich indywidualne działania przynoszą jakąś korzyść ogółowi społeczeństwa.
- Dbają o swój wizerunek, prowadzą aktywne życie społeczne
Istnieje pięć trybów „ciekawości”, które pozwalają nam się odnaleźć w morzu informacji, które nas zewsząd otacza.
- Człowiek Nowego Renesansu, zależnie od kontekstu, potrafi zaangażować wybrany, pasujący tryb spośród pięciu trybów ciekawości.
-
Te pięć trybów to:
- „Farma danych” – szukanie informacji dla czystej przyjemności ich znajdowania
- „Telefon do przyjaciela lub nieznajomego” – zwrócenie się do przyjaciela lub nieznajomego, który będzie umiał problemowi nadać szerszy kontekst, przez co ułatwi znalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania
- „Niezobowiązujące spowolnienie” – refleksja nad raz przyswojonymi informacjami
- „Badacz świata” – najlepsza wiedza wywodzi się z własnych doświadczeń
- „Królicze nory” – dogłębne szukanie coraz to nowych informacji na ciekawy temat, przejście od zainteresowania do pasji, hobby lub nawet rozpoczęcie nowej ścieżki kariery
![Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz? [© pixabay.com] Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/telewizja/Telewizja-bez-kobiet-debata-publiczna-to-meska-rzecz-240203-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)