Ciekawość świata: kluczowa rola TV
2015-10-26 00:33
Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Ciekawe umysły korzystają z treści dokumentalnych, aby zaspokoić i podsycać swoją ciekawość; filmy nadawane w kanałach telewizyjnych są dla nich pierwszorzędnym wyborem w medialnym menu.
- Jako że Ludzie Nowego Renesansu dostrzegają szerszy kontekst funkcjonowania świata, interesują się wieloma tematami - od bieżących wydarzeń, po historię, naukę, przyrodę (10-13%). Mniej wskazań odnotowaliśmy dla kategorii crime oraz podróży (odpowiednio 5% i 4%)
- Programy, które oglądają, muszą wnieść coś nowego do podejmowanego tematu. Co do zasady interesują ich idee, które w jakiś sposób podważają/weryfikują ich poglądy, a które tym samym mogą prowadzić do weryfikacji lub scementowania swoich przekonań – są elastyczni w swych opiniach i z uznaniem podchodzą do kreatywnych pomysłów
- Szukają unikalnych treści, które mogą dla nich stanowić źródło inspiracji
- Gdy są w nastroju do zaspokajania ciekawości, większość szuka treści w programach telewizyjnych, gdyż oferują one coś zaskakującego: 51% respondentów wskazało telewizję, 20% Internet, 10% wybrało programy „on demand”, a tylko 8% media społecznościowe
Narodowość ma wpływ na to, jak podchodzimy do wiedzy oraz ciekawości. Wszystkie narody z regionu CEEMEA, które przebadaliśmy, są bardzo zainteresowane poszukiwaniem nowych informacji, ale kraj pochodzenia oraz krąg kulturowy wskazują model poszukiwania oraz oddziałują na postrzeganie stanu naszej wiedzy ogólnej.
- Narodowość / krąg kulturowy znajduje swoje odzwierciedlenie w tematach, jakimi dany widz się interesuje, a także we wzorcach zachowania, którym podlega
- Polacy są najbardziej samodzielni. Tylko 20% uważa, że powszechny dostęp informacji w Internecie stanowi usprawiedliwienie dla niewiedzy. W pogoni za odkrywaniem wciąż nowych rzeczy i doświadczeń zapominają czasem o tym, jak ważny jest odpoczynek – najrzadziej pozwalają sobie na tryb niezobowiązującego spowolnienia.
- Rosjanie interesują się zbieraniem faktów i podziwiają ekspertów w danej dziedzinie. Postrzegają siebie jako ludzi, którzy posiadają wysoki poziom wiedzy ogólnej (tryb – hodowla danych)
- Saudyjczycy, Turcy oraz mieszkańcy RPA bardzo chętnie uczą się nowych rzeczy w większych grupach, najlepiej codziennie (tryb – telefon do przyjaciela lub znajomego)
- Niemcy preferują „królicze nory”, w których mogą pogłębiać swoją wiedzę, odkrywanie nowych rzeczy ma dla nich nieco mniejsze znaczenie (ulubiony tryb – królicze nory)
- Rumuni korzystają z wszystkich trybów ciekawości w sposób zbilansowany, zdecydowana większość czerpie radość z odkrywania nowych i interesujących faktów
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)