Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
2015-10-24 00:59
Blog modowy © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy blogerzy. Z kim warto współpracować?
Autorzy badania przyjrzeli się pierwszej "dziesiątce" najpopularniejszych blogów modowych z zestawienia miesięcznika „Press”. Analiza dowiodła, że królową modowej blogosfery jest Maffashion – od 1 kwietnia do 30 września br. w mediach (w prasie, internecie i RTV) ukazało się aż 2,2 tys. wzmianek o prowadzonym przez nią poradniku. Po piętach Julii Kuczyńskiej deptała Katarzyna Tusk i jej blog Make Life Easier (1,6 tys. informacji), a tuż za córką byłego premiera uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner, czyli Jemerced (nieco ponad 1,4 tys. publikacji). Już za podium znalazły się:- Macademian Girl (0,5 tys.),
- Jestem Kasia (0,2 tys.),
- Raspberry and Red (0,1 tys.).
Fejm głównie w sieci
Lwia część, bo aż 91 proc., informacji dotyczących szafiarek pochodziła z internetu. Na drugi miejscu znalazły się wzmianki prasowe – 5 proc. przekazu, a następnie telewizja - 3 proc. i radio - 1 proc.
Dziennikarze prasowi najczęściej pisali o poradniku Katarzyny Tusk – 114 publikacji. Materiały na temat Make Life Easier najczęściej były opublikowane w tytułach „Super Express”, „Polska – Dziennik Bałtycki” i „Fakt”. Natomiast w telewizji głównie pojawiał się blog Tamary Gonzales Perea – 63 materiały. Dominował w „Superstacji”, „TVP2” oraz „TVN”. W internecie i radiu prym wiodła Maffashion. Najwięcej uwagi stronie Julii Kuczyńskiej poświęciły portale Zeberka.pl, Jastrzabpost.pl i Plotek.pl.
Poznanianka z największą wartością promocyjną
W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji liderką została Jessica Mercedes Kirschner. 18 mln złotych – tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, co w przypadku opublikowanych materiałów.
- To bardzo ważna informacja dla marek. Ekwiwalent reklamowy jest jednym ze wskaźników skuteczności działań marketingowych oraz PR. Choć blog Jemerced uplasował się dopiero na trzecim miejscu pod względem liczby publikacji, to zyskał znaczną przewagę w wartości AVE – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Blog Katarzyny Tusk na pierwszych stronach gazet
Blogerek nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o blogu Make Life Easier – 35 publikacji, z czego aż 15 na pierwszej stronie. Drugie miejsce zajęła strona Jemerced z wynikiem 15 informacji, a następnie Maffashion – 13.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat Top 10 blogów modowych kobiecych (1.04–30.09.2015 r.)
W mediach społecznościowych dominuje Maffashion
We wrześniu użytkownicy social media wspomnieli o wybranych blogerkach blisko 4 tys. razy. Ponad połowa przekazu należała do Julii Kuczyńskiej (2 tys. wzmianek). Najczęściej internauci pisali o szafiarkach na Facebooku (80 proc.) oraz Twitterze (14 proc.).
fot. mat. prasowe
Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat Top 10 blogów modowych kobiecych
fot. mat. prasowe
Liczba unikalnych informacji na temat blogów modowych kobiecych – pierwsze pięć stron gazet
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)